KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

outturn

Hungarian translation: kitermelt mennyiség


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outturn
Hungarian translation:kitermelt mennyiség
Entered by: SZM

18:30 Jan 31, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: outturn
Az eredeti mondat nem angol ennek a szónak a kivételével, ezért nem is másolom ide.

Arról van szó, hogy stratégiai tartaléknak szánt üzemanyagokat elraktároznak, és amint becsurgatták a tartályokban, attól kezdve "outturn"-nek kell tekinteni.

Úgy sejtem, valami olyat jelent, hogy úgy kell venni, mintha már eladták vagy elhasználták volna, de ebben nem vagyok biztos.
SZM
kitermelt mennyiség
Explanation:
Angol-magyar külkereskedelmi szótár: 2 termelés, kitermelés, kitermelt mennyiség.
Ide a kitermelt mennyiség illik a legjobban.

Ezek a szinonimái:
„outturn
n
syn OUTPUT , product, production, turnout, yield”



--------------------------------------------------
Note added at 15 óra (2009-02-01 10:21:23 GMT)
--------------------------------------------------

Perszek ez igazából "bevételezett mennyiség". Azt csak a szerző tudná megmondani, hogy mit keres itt az outturn kifejezés.

--------------------------------------------------
Note added at 16 óra (2009-02-01 10:33:01 GMT)
--------------------------------------------------

Valószínűleg az első jelentésre gondolt, ez 1 kirakodás, a kirakott áru súlya. Ez inkább szilárd áru esetére illik.
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Ezek szerint hiában kerestem mögötte más jelentést.
Azért hoztam fel, mert én sem értettem, mit keres ez a szó a szövegben.
Köszönöm mindannyiotoknak a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kitermelt mennyiség
Attila Széphegyi
4kihozatal
Andras Szekany
4termelés/hozam
Tímea Torzsás
4végtermékValeria


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
végtermék


Explanation:
Szó szerint eredményt jelent. Egy adott időszakban gyártott termék mennyisége

Example sentence(s):
  • This Annual Out-turn Report outlines progress against each of the expected outputs/outcomes contained in. the Department’s Operational Plan
Valeria
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
termelés/hozam


Explanation:
Vállalatok éves pénzügyi terveivel/jelentésével kapcsolatban fordul elő a leggyakrabban, mint az elért éves termelés.

Example sentence(s):
  • The Revenue report shows the expected outturn to be within budgeted resources.
Tímea Torzsás
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kitermelt mennyiség


Explanation:
Angol-magyar külkereskedelmi szótár: 2 termelés, kitermelés, kitermelt mennyiség.
Ide a kitermelt mennyiség illik a legjobban.

Ezek a szinonimái:
„outturn
n
syn OUTPUT , product, production, turnout, yield”



--------------------------------------------------
Note added at 15 óra (2009-02-01 10:21:23 GMT)
--------------------------------------------------

Perszek ez igazából "bevételezett mennyiség". Azt csak a szerző tudná megmondani, hogy mit keres itt az outturn kifejezés.

--------------------------------------------------
Note added at 16 óra (2009-02-01 10:33:01 GMT)
--------------------------------------------------

Valószínűleg az első jelentésre gondolt, ez 1 kirakodás, a kirakott áru súlya. Ez inkább szilárd áru esetére illik.


    Reference: http://szotar.sztaki.hu/webster/webster.php?W=production&D=1...
Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79
Grading comment
Ezek szerint hiában kerestem mögötte más jelentést.
Azért hoztam fel, mert én sem értettem, mit keres ez a szó a szövegben.
Köszönöm mindannyiotoknak a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
8 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Tradeuro Language Services
22 hrs
  -> Köszönöm.

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kihozatal


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 39