KudoZ home » English to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

High Shear Mixer

Hungarian translation: nagy nyíróhatású keverőkészülék


06:55 Sep 7, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: High Shear Mixer
A vegyiparpan, gyógyszeriparpan és az élelmiszeriparban gyakran használt keverő típusról van szó:

High Shear Mixers:
All rotor/stator mixers are comprised of a rotor that turns at high speed within a stationery stator. In a ’single-stage’ unit the rotor includes a single set of four blades. As the rotating blades pass each opening in the stator, they mechanically shear particles and droplets, and expel material at high velocity into the surrounding mix, creating intense hydraulic shear.

Lásd itt a képeket is:

http://www.mixers.com/Specifications/high%shear.pdf
Meturgan
Hungary
Hungarian translation:nagy nyíróhatású keverőkészülék
Explanation:
A részecskék és a cseppek intenzív elnyírásával és szétszórásával hatékony homogenizálást biztosít.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Köszönöm a gyors és tökéletes segítséget és Attilának a hasznos forrásokat. Sajnálom, hogy csak az egyik választ értékelhetem
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nagy nyíróhatású keverő
Attila Piróth
4nagy nyíróhatású keverőkészülékxxxHungi


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high shear mixer
nagy nyíróhatású keverőkészülék


Explanation:
A részecskék és a cseppek intenzív elnyírásával és szétszórásával hatékony homogenizálást biztosít.

xxxHungi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31
Grading comment
Köszönöm a gyors és tökéletes segítséget és Attilának a hasznos forrásokat. Sajnálom, hogy csak az egyik választ értékelhetem

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high shear mixer
nagy nyíróhatású keverő


Explanation:
A leírásből világos, hogy a shear szó elsődleges 'nyírás' jelentésében szerepel. A nyír tövet a címsorbeli megoldással viszonylag épkézláb módon bele lehet szőni.

Két olyan forrást találtam, ami hasznos lehet:

A forgórész-állórész elv
A forgórész magas fordulatszáma következtében a gép a feldolgozandó anyagot magától tengelyirányban a diszpergáló-fejbe szívja, ezután sugárirányban a forgórész-állórész szerkezet nyílásán kinyomja. A nagy gyorsító ero miatt az anyagra nagyon eros nyíró- és tolóero hat. A forgórész és az állórész közötti nyírórésben nagy turbulencia is fellép, ami a szuszpenzió optimális keverésével jár. A nagy gyorsító ero miatt az anyagra nagyon eros nyíró- és tolóero hat. A diszpergáló hatásfokához irányadó a termék nyíró-gradiense és a részecske tartózkodási ideje a nyírómezoben.

http://www.ika.net/ika/product_art/manual/ika_t_25_d.pdf

A következő szöveg nem cseng tökéletesen, de azért hasznos lehet:

VIVACELL 250
A Vivacell 250-t a nagyobb térfogatú biológiai minták bekoncentrálására fejlesztették ki. Előnyei hogy használhatjuk különböző térfogatú (50-250ml) minták szűrésére; a holttérfogat szabályozó 1ml-nél alacsonyabb bekoncentrálódást is lehetővé tesz; az összeállítás vagy a membráncsere nagyon gyors, csupán néhány másodpercet vesz igénybe; az enyhe keverő hatás szabályozza a membrán polarizációt, mialatt nagymértékben lecsökkenti a nyíró hatást. Használható egyszerűen csak egy asztalra vagy pedig laboratóriumi keverőgépre helyezve.
http://www.s-membran.hu/bszg.html

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 126
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?