KudoZ home » English to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

Suspending agents

Hungarian translation: szuszpendáló anyagok


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Suspending agents
Hungarian translation:szuszpendáló anyagok
Entered by: Anna Todero

16:40 Sep 9, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Suspending agents
Suspending agents are physiologically inert substances which increase viscosity when added to suspensions. On prolonged standing suspensions tend to cake as some crystals knit together at point of contact at the bottom of the container. Therefore, a second important function for suspending agents is to facilitate redistribution of a suspension on shaking.
Meturgan
Hungary
szuszpendáló anyagok
Explanation:
Nem értek a témához, de többek között az alábbi honlapon is megtaláltam ezt a kifejezést, különféle célokra használható vegyszerek felsorolásában
Selected response from:

Anna Todero
Grading comment
Köszönöm. Mindenki hozzászólása segített!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2szuszpendáló anyagokAnna Todero
4szuszpenziós szerek
Péter Tófalvi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suspending agents
szuszpenziós szerek


Explanation:
Nem sok találat van rá az interneten.

Mondjuk a "lebegtető adalék" kifejezésre sincs sok. (2. hivatkozás)


    Reference: http://72.14.221.104/search?q=cache:n7JY8POrbRQJ:www.doktori...
    Reference: http://motor.freeblog.hu/
Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
suspending agents
szuszpendáló anyagok


Explanation:
Nem értek a témához, de többek között az alábbi honlapon is megtaláltam ezt a kifejezést, különféle célokra használható vegyszerek felsorolásában


    Reference: http://www.kompass.hu/main.php?topmenu=kodkereso&kod=3297000
Anna Todero
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm. Mindenki hozzászólása segített!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHungi: .. vagy szuszpendáló szerek.
43 mins

agree  Attila Hajdu: A szuszpendálószert én egybeírnám. A szuszpendáló adalék is szóba jöhet. Az emulgeátor mintájára akár szuszpenzor is lehetne, de a herevédő féltékenyen óvja ezt az előkelő nevet. :)
11 hrs