KudoZ home » English to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

Ocupational Exposure Limit

Hungarian translation: Munkahelyi Expozíció Határértéke


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Occupational Exposure Limit
Hungarian translation:Munkahelyi Expozíció Határértéke
Entered by: Judit7

20:29 Jan 9, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemistry
English term or phrase: Ocupational Exposure Limit
Arról van szó, hogy mennyi ideig vagy milyen mértékben érintkezhet valaki egy bizonyos fokig veszélyes anyaggal. Van még olyan is, hogy "Long Term Exposure Limit", "Permissible Exposure Limit" és társai. Semmi frappáns nem jut az eszembe. A legjobb amit eddig kiötlöttem a "munkaköri kockázatveszély határérték", de nem nagyon tetszik.
Judit7
Hungary
munkahelyi expozició határértéke
Explanation:
Nem szép, nem elegáns, de igy mondják, a "munkahelyi környezeti ártalom határértéke" egy kicsit más (ez a levegőszennyezettség, a zajszint, meg ilyenek), az exposure viszont kifejezetten az, hogy menniy időt tölthet egy bizonyos helyen (mondjuk, a kemencénél), milyen időszakonként kell váltani a kezelőszemélyzetet.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-10 08:45:33 (GMT)
--------------------------------------------------

megnéztem a Google-t:
http://www.google.nl/search?q=munkahelyi expozici&hl=nl&ie=ISO...
van 28 találat (igaz, a \"munkahelyi expozició\"-ra viszont egy sincs, csak valamilyen közbeiktatott jelzővel szerepel). De én nagyon nem szeretem a Google-t!
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5munkaköri sugárterhelés határértéke
Attila Piróth
4foglalkozási expozíciós határértékxxxHungi
4munkahelyi expozició határértéke
Eva Blanar
2munkahelyi kockázati határérték
gamingman


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
foglalkozási expozíciós határérték


Explanation:
A lényeg az, hogy mennyi ideig, vagy milyen mértékben van *kitéve* (exponálva)az illető az adott hatásnak. A "kockázatveszélynek" nem sok értelme lenne.

xxxHungi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
munkahelyi kockázati határérték


Explanation:
http://www.faipar.hu/faipar/cikkek/2002/jogi_02/jogi2.htm

gamingman
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
munkaköri sugárterhelés határértéke


Explanation:
Szemben a lakossági sugárterheléssel.
A munkaköri szó helyett a munkahelyi is használható. Az "occupational exposure"-re a Műszaki szótár foglalkozási sugárterhelést/expozíciót ad, ill. foglalkozásból eredő besugárzást, de a munkahelyit/munkakörit szerencsésebbnek érzem.
A sugárterhelés kicsit konkrétabb, mint az exposure, hiszen annál elvileg nem csak a radioaktivitásról lehetne szó, de a legtöbb esetben mégis a radioaktivitás kapcsán merül mindez fel.
Lehet még
munkaköri/munkahelyi sugárterhelésre vonatkozó határérték is.
A "long term" hosszútávú lesz, a "permissible" - megengedett viszont a határérték miatt feleslegesnek tűnik.


    Fizika PhD
Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 126
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
munkahelyi expozició határértéke


Explanation:
Nem szép, nem elegáns, de igy mondják, a "munkahelyi környezeti ártalom határértéke" egy kicsit más (ez a levegőszennyezettség, a zajszint, meg ilyenek), az exposure viszont kifejezetten az, hogy menniy időt tölthet egy bizonyos helyen (mondjuk, a kemencénél), milyen időszakonként kell váltani a kezelőszemélyzetet.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-10 08:45:33 (GMT)
--------------------------------------------------

megnéztem a Google-t:
http://www.google.nl/search?q=munkahelyi expozici&hl=nl&ie=ISO...
van 28 találat (igaz, a \"munkahelyi expozició\"-ra viszont egy sincs, csak valamilyen közbeiktatott jelzővel szerepel). De én nagyon nem szeretem a Google-t!

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!