KudoZ home » English to Hungarian » Cinema, Film, TV, Drama

Saspaprilla

Hungarian translation: áfonya


18:55 Sep 4, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / rajzfilm
English term or phrase: Saspaprilla
Franciaul: Salsepareille

A Hupikek torpikek kedvenc eledele vagy itala, erre kovetkeztetek a keresgelesekbol. Gondolom, hogy tobb reszben is emlitik.
Azoknak, akik az elozo kerdeseket nem lattak: kimondottan a magyar rajzfilmvaltozatban - es csakis abban (kepregenyek nem erdekelnek) - hasznalt MAR LETEZO forditasa erdekel, nem nekem kell ujat kitalalnom.
Katalin Rozália Szász
Hungarian translation:áfonya
Explanation:
Nagyon rég láttam már a rajzfilmet, de megesküdnék, hogy a magyar szinkronban áfonya volt a kedvenc eledelük és abból főztek szörpöt is... Egy linket tudok csatolni : "Ki ne ismerné a "Hupikék törpikék" című mesefilmsorozatot, ahol a törpök áfonyaszörpöt főztek. Hát íme itt a receptje:..."

Selected response from:

Bernadett Horváth
Hungary
Grading comment
Koszonom szepen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1áfonya
Bernadett Horváth
3Érdes szárcsafű
Fabio Descalzi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sarsaparilla
Érdes szárcsafű


Explanation:
In English:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sarsaparilla
Sarsaparilla (Smilax regelii and other closely related species of Smilax) is a vine that bears roots with many useful properties.
In French:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Salsepareille
La salsepareille (Smilax aspera L.) est une plante monocotylédone appartenant au genre Smilax, qui fait lui-même partie de l’ordre des Liliales et de la famille des Smilacacées.
http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b159/ch22s67.html
Többségük trópusi lián, a levélalapból kiinduló páros kaccsal. Termésük bogyó. A mediterráneum elterjedt macchianövénye az érdes szárcsafű (Smilax aspera) . Amerikai rokonainak gyökeréből egykor híres gyógyszert gyártottak szifilisz ellen.

Fabio Descalzi
Uruguay
Native speaker of: Native in SpanishSpanish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
saspaprilla
áfonya


Explanation:
Nagyon rég láttam már a rajzfilmet, de megesküdnék, hogy a magyar szinkronban áfonya volt a kedvenc eledelük és abból főztek szörpöt is... Egy linket tudok csatolni : "Ki ne ismerné a "Hupikék törpikék" című mesefilmsorozatot, ahol a törpök áfonyaszörpöt főztek. Hát íme itt a receptje:..."




    Reference: http://konzerv.grocceni.com/erdeigyumolcs.html#afonya:
Bernadett Horváth
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Koszonom szepen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári
9 hrs