KudoZ home » English to Hungarian » Cinema, Film, TV, Drama

coming from a long line of...

Hungarian translation: nagymúltú tolvaj- és csalódinasztiából származó [tökös ügyvéd]


21:44 Feb 16, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: coming from a long line of...
XY is a tough lawyer coming from a long line of thieves and con artists.

Egy film összefoglalójában szerepel a mondat. A tolvajok és csalók családjából számazó XY? De akkor a "long" még mindig nincs benne.

Előre is köszönöm az ötleteket!
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:nagymúltú tolvaj- és csalódinasztiából származó [tökös ügyvéd]
Explanation:
Ha ez szerinted is humoros :), és humorosan akarod, akár így is lehet.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
Nagy gondban vagyok a pontozással. Azt hiszem ez állt a legközelebb ahhoz, amit a végén használtam. Köszönöm mindenkinek az ötleteket!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nagymúltú tolvaj- és csalódinasztiából származó [tökös ügyvéd]
Gusztáv Jánvári
4 +2aki a felmenői között sok tolvajt és csalót emlegethet
Katalin Horváth McClure
4 +1aki a ... hosszú sorát gazdagítja
Judit Darnyik
4akinek családfája tolvajok és csalók hosszú sorára tekinthet vissza
Balázs Sudár


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aki a ... hosszú sorát gazdagítja


Explanation:
aki a tolvajok és csalók hosszú sorát gazdagítja

egy ötlet...
Szerintem enyhén gunyorosan hat a gazdagít szó ebben a mondatban.


Judit Darnyik
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Ezzel az a baj, hogy ebben nincs benne, hogy itt a felmenőiről van szó.
7 mins

neutral  Péter Tófalvi: Katival egyetértve
28 mins

agree  JANOS SAMU: Te voltál az egyetlen, aki a feltett kérdésre válaszoltál minden hozzáadás nélkül. Nem kell megadni, hogy felmenőkről van szó, a magyar gondolkodásnál egyértelmű, mert ha a gyerekeiről lenne szó, akkor a magyar a származásra utalna
11 hrs
  -> Köszönöm.

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aki a felmenői között sok tolvajt és csalót emlegethet


Explanation:
Igen, jól gondolod, itt a családjáról, az elődjeiről van szó.
Szerintem a Te megoldásod is használható, nem fontos, hogy szó szerint benne legyen a "long". Vagy írhatod, hogy "tolvajok és csalók régi családjából".
A "felmenők" használatával kiemelhető, hogy itt több generációra visszavezethető a "hirhedtség". Talán lehetne úgy írni, hogy
.... ügyvéd, aki felmenői között sok/számos/számtalan tolvajt és csalót emlegethet
.... ügyvéd, akinek a felmenői között sok/számos/számtalan tolvaj és csaló volt.



Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: nem emlegethet, hanem említhet, a többi szuper
12 mins
  -> Igaz, említhet.

neutral  Péter Tófalvi: Nem hiszem, hogy valaki szívesen EMLEGETNÉ családfája necces neveit.
15 mins
  -> Mások viszont lehet, hogy "emlegetik"... ;-)

agree  Gabor Kun: Erzsivel egyetértve.
9 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
akinek családfája tolvajok és csalók hosszú sorára tekinthet vissza


Explanation:
Ez is egy lehetőség.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Péter Tófalvi: visszatekintő családfa - elég furcsa
4 mins
  -> Szerintem a családfa visszatekintés, a megszemélyesítés bevett retorikai alakzat, persze attól még lehet furcsa. Minden agyszülemény máshogy néz ki kívülről :)

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nagymúltú tolvaj- és csalódinasztiából származó [tökös ügyvéd]


Explanation:
Ha ez szerinted is humoros :), és humorosan akarod, akár így is lehet.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Nagy gondban vagyok a pontozással. Azt hiszem ez állt a legközelebb ahhoz, amit a végén használtam. Köszönöm mindenkinek az ötleteket!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
2 hrs