KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Software

vertical software

Hungarian translation: ágazati szoftver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vertical software
Hungarian translation:ágazati szoftver
Entered by: Péter Tófalvi

21:51 Jul 21, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: vertical software
Meghatározás:

Software created for a specific kind of business or organization, such as hospitals or retail store. Contrast with horizontal software.

tud erre vki magyar megfelelőt?
Péter Tófalvi
Hungary
ágazati szoftver
Explanation:
www.csb.hu/csb_hu/htm/branchen/b_gms.htm : ... Az ERP ágazati szoftver integrálásával a CSB-System számos előnyt kínál ügyfeleinek
a veszélyesanyagok előállításával, a raktározásával és a ...
agazat.eum.hu/eum/agazati.head.page?pid=DA_62161 : Az ágazati portál kiemelt célja, hogy támogassa a szakmai közösségek értékteremtő
munkáját a Plumtree Enterprise Web szoftver használatával. ...


Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Azért ez, mert rövidebb. A muszáj nekem teljesen okés.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ágazati szoftverHalmoforBT
4 +1iparágspecifikus megoldásSzabolcs Varga


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
iparágspecifikus megoldás


Explanation:
Egy adott üzletág számára készült megoldás (éppen "üzletági megoldás" is lehet. Sajnos, emlegetik "vertikális piacoknak" ezeket, épp elég helyen elő is fordul, de ha nem muszáj, nem kéne erőltetni.

Az iScala nevű vállalatirányítási rendszernek van például kifejezetten a vendéglátóiparnak (Hospitality) készült változata, olyan funkciókkal, amelyek normális raktárkezelésnél nincsenek (pl. kezel recepteket olyan anyagigénnyel, hogy "egy csipet só", vagyis léteznek olyan anyagok, amik csak fogynak, fogynak, és beszerzéskor nullázódnak ki...)

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-07-21 22:05:58 GMT)
--------------------------------------------------

olyan jól magyaráztam, hogy nem néztem, hogy \"szoftver\" az, nem \"megoldás\"... :-)


--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2005-07-21 22:31:21 GMT)
--------------------------------------------------

Nem egészen/feltétlenül ugyanaz, mint a célszoftver. Egyrészt főleg nagy marha rendszerekre használják, nem kicsi célfeladatokra, másrészt olyanra mondják gyakrabban, amikor vannak általános részek (pl. számlázni meg raktárazni mindenkinek kell), meg specifikus részek (mint az emlegetett \"csipet só\").


    Reference: http://https://www.hostlogic.com/Magunkrol/sajtoszoba_en.htm
Szabolcs Varga
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Fejér: a "vertikális" valóban csúf szó, de ezt a fogalmat használják banki vagy közigazgatási szoftverre is, amik nem igazán "iparágak"
8 hrs

neutral  HalmoforBT: Nem tudom, hogy Rita miért nem a "neutral"-t jelölte meg, mert a véleménye az, és vele értek egyet, tehát nem feltétlenül "iparág". (A "muszáj" szó nyelvészek szerint nem magyaros.)
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ágazati szoftver


Explanation:
www.csb.hu/csb_hu/htm/branchen/b_gms.htm : ... Az ERP ágazati szoftver integrálásával a CSB-System számos előnyt kínál ügyfeleinek
a veszélyesanyagok előállításával, a raktározásával és a ...
agazat.eum.hu/eum/agazati.head.page?pid=DA_62161 : Az ágazati portál kiemelt célja, hogy támogassa a szakmai közösségek értékteremtő
munkáját a Plumtree Enterprise Web szoftver használatával. ...




HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Azért ez, mert rövidebb. A muszáj nekem teljesen okés.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Fejér: ez az! és valóban ott inkább "neutral" kellet volna lennem :)
3 hrs
  -> köszönöm