KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Software

on your Macintosh screen

Hungarian translation: (a) Mac képernyőjén


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:on your Macintosh screen
Hungarian translation:(a) Mac képernyőjén
Entered by: Levente Bodrossy Dr.

17:11 Apr 3, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: on your Macintosh screen
Már előre félek, hogyan lesz ebből pontosztás, de akkor is szeretném megkérdezni:

Ti hogyan fordítjátok az ilyen mondatokat? Az angol nyelvű hardverleírásokban a Windows rendszerű gépeket "PC" vagy "computer" néven emlegetik. Amikor viszont a Macintosh gépekkel való használathoz érnek, a számítógép neve "Macintosh". Mint pl. a fenti kifejezésben.

Szóval, Ti hogy fordítjátok az ilyeneket?

számítógép / Macintosh számítógép / Macintosh / ... ?
Levente Bodrossy Dr.
Mac képernyőjén
Explanation:
"Innentől amit a táblán látsz, az megjelenik a Mac képernyőjén is, elmentheted jpeg vagy pict formátumban."
http://www.almalap.hu/200201/eddy_busi3.html


--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2007-04-04 05:24:15 GMT)
--------------------------------------------------

"Mac felhasználói kézikönyv
Az egér segítségével a Mac képernyőjén a nyíl formájú mutató mozgását irányíthatja."
http://www2.apple.hu/support/mac_X_manual.pdf
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Mac képernyőjén
Attila Széphegyi
4 +2az On Mac-kepernyojen
Áron Török
5A Macintosh számítógépek képernyőjén
JANOS SAMU
4 +1Macintosha képernyőjén/Apple gépe képernyőjénxxxmrpal123
4Macintosh rendszerén
László Kovács
3 -1számítógépe...
egerhazi


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
on your macintosh screen
az On Mac-kepernyojen


Explanation:
A Mac, Az en Mac-em, stb

Áron Török
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxkabigabor
17 mins

neutral  JANOS SAMU: A magyarban nem kell kitenni a birtokosjelzőt, mert ez csak amerikai reklámfogás és magyartalanul hangzik. Normális ember nem arra gondol, hogy a szomszédja képernyőjén is megnézheti
3 hrs

agree  Istvan Nagy: hacsak nem akarunk egy special effectet
14 hrs

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
on your macintosh screen
Macintosha képernyőjén/Apple gépe képernyőjén


Explanation:
Tk. Apple gépek ;d

xxxmrpal123
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Áron Török: tkp igen, de a "Mac" az elterjedtebb megnevezes
20 mins

agree  Attila Hajdu: Macintosh gépe
44 mins

neutral  JANOS SAMU: A magyarban nem kell kitenni a birtokosjelzőt, mert ez csak amerikai reklámfogás és magyartalanul hangzik. Normális ember nem arra gondol, hogy a szomszédja képernyőjén is megnézheti
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
on your macintosh screen
A Macintosh számítógépek képernyőjén


Explanation:
Ez fedi a lényeget és szebben hangzik mint a birtokos jelzős megoldások.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
on your macintosh screen
számítógépe...


Explanation:
Lehet, hogy megköveztek, de én maradnék a számítógépnél, és csak akkor tennék különbséget, ha a két gép összehasonlításáról van szó a szövegben vagy pl. egy szoftver telepítése különbözőképp zajlik a két géptípuson. Az utóbbi esetben azonban általában a szöveg tagolása is megkülönbözteti a gépeket (Windows esetén/Macintosh esetén).
Én úgy érzem, hogy a magyar nyelvben nem alakult ki az az erős differenciálás, mint az angol nyelvterületen: az egyszerű "júzer" szemében (akinek általában a használati utasítások szólnak) mindkettő számítógép.
Persze ha informatikai szakszövegről van szó, a fentiek nem relevánsak!

--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2007-04-03 20:35:26 GMT)
--------------------------------------------------

János Samunak: természetesen igazad van - erre elfelejtettem hangsúlyt fektetni. Nyilvánvaló, hogy az angol nyelv rengeteg "céltalan" birtokos névmását nem hozzuk át szolgai módon...

Ha mindenképp bele kell tenni a szövegbe a Macintosht, én is János Samu megoldását támogatom, mindazonáltal "normális ember el tudja dönteni", hogy milyen számítógépe van, és még az elején ki tudja választani az ennek megfelelő szekciót a felhasználói kézikönyvben, és szerintem nem kell minduntalan figyelmeztetni arra, hogy "Macintosh esetén", főképp mert jelen esetben a Mac a számítógép szinonimájaként szolgál.

egerhazi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: A magyarban nem kell kitenni a birtokosjelzőt, mert ez csak amerikai reklámfogás és magyartalanul hangzik. Normális ember nem arra gondol, hogy a szomszédja képernyőjén is megnézheti. Mégis kell a Macintosh, mert ha az ügyfél nem látja, ebbe beleköt
1 hr
  -> lsd. fenn

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
on your macintosh screen
Macintosh rendszerén


Explanation:
Annyit érdemes tudni, hogy a MAcintosh számítógép manapság már nem feltétlenül jelent Macintosh operációs rendszert. Éppen ezért én nem használnám a számítógép kifejezést ebben a helyzetben. Szerintem egész sok Mac-felhasználó Windowst futtata a gépén, és rájuk a Windowsos utasítások vonatkoznak.

László Kovács
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
on your macintosh screen
Mac képernyőjén


Explanation:
"Innentől amit a táblán látsz, az megjelenik a Mac képernyőjén is, elmentheted jpeg vagy pict formátumban."
http://www.almalap.hu/200201/eddy_busi3.html


--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2007-04-04 05:24:15 GMT)
--------------------------------------------------

"Mac felhasználói kézikönyv
Az egér segítségével a Mac képernyőjén a nyíl formájú mutató mozgását irányíthatja."
http://www2.apple.hu/support/mac_X_manual.pdf


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
2 hrs
  -> Köszönöm.