KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Software

control log

Hungarian translation: (üzemi) eseménynapló


09:44 Apr 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: control log
A számítógépes rendszerből ide futnak be az üzemzavarokról szóló feljegyzések.
ghostghost
Hungarian translation:(üzemi) eseménynapló
Explanation:
Az üzemzavart "eseménynek" szokás titulálni, ebből ered a neve.

"A szabványos grafikus LCD kijelzőn rendelkezésre álló információk: valósidejű UPS mérési adatok, eseménynapló, aktív riasztások és tájékoztató szövegek, statisztikai adatok, UPS folyamatábra stb. Az UPS interfészen kívül bármelyik riasztás események kiváltásához is felhasználható..."
www.bps.hu/hun/termekek/ups/?ups=9315
Intelligens eseménynapló, Egy vagy több gép eseményadatainak...
www.microsoft.com/hun/applicationcenter/services.mspx
Az egységes eseménynapló kezelésre a GFI S.E.L.M. célszoftvert használjuk....
www.karadi.com/SLA/SLA.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-04-06 10:48:44 GMT)
--------------------------------------------------

Az üzemi esemény kezdetét tartalmazza az üzemirányító rendszer üzemi eseménynaplója. Ez legyen — az üzemzavarrá minősítést követően — az esemény kezdete. Az üzemzavar befejező időpontját a minősítő, az eseményt követően a naplóban rögzítse.
www.eh.gov.hu/gcpdocs/200401/hlzatzembiztonsgaszeloszti2003...
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3(üzemi) eseménynaplójuvera
5ellenőrzőnapló
Gusztáv Jánvári
4 +1napló-fájl
Áron Török
4vezérlési naplóSzabolcs Varga


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vezérlési napló


Explanation:
A "logging" általában "naplózás" szokott lenni... a control-ra lehet, hogy érkezik jobb megfejtés.

Szabolcs Varga
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
(üzemi) eseménynapló


Explanation:
Az üzemzavart "eseménynek" szokás titulálni, ebből ered a neve.

"A szabványos grafikus LCD kijelzőn rendelkezésre álló információk: valósidejű UPS mérési adatok, eseménynapló, aktív riasztások és tájékoztató szövegek, statisztikai adatok, UPS folyamatábra stb. Az UPS interfészen kívül bármelyik riasztás események kiváltásához is felhasználható..."
www.bps.hu/hun/termekek/ups/?ups=9315
Intelligens eseménynapló, Egy vagy több gép eseményadatainak...
www.microsoft.com/hun/applicationcenter/services.mspx
Az egységes eseménynapló kezelésre a GFI S.E.L.M. célszoftvert használjuk....
www.karadi.com/SLA/SLA.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-04-06 10:48:44 GMT)
--------------------------------------------------

Az üzemi esemény kezdetét tartalmazza az üzemirányító rendszer üzemi eseménynaplója. Ez legyen — az üzemzavarrá minősítést követően — az esemény kezdete. Az üzemzavar befejező időpontját a minősítő, az eseményt követően a naplóban rögzítse.
www.eh.gov.hu/gcpdocs/200401/hlzatzembiztonsgaszeloszti2003...

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nora Balint: szerintem ez a korrekt
2 hrs
  -> Kösz.

agree  Gusztáv Jánvári: a fenti mind igaz, de számomra nem derült ki, hogy hasonló iparág hasonló jellegű szoftveréről van-e szó, ez pedig befolyásolhatja a terminológiát (vö: egyik cégnél szerver, másiknál kiszolgáló ugyanaz az angol szó)
3 hrs
  -> Az "esemény"-en van a hangsúly. A "napló" célja annak rögzítése, hogy milyen fennakadás volt, mettől meddig tartott és hogy oldották meg. Ezek az adatok fontosak gyakoriság, hibafajta, állásidő, hibák összefüggése stb. viszonyából.

agree  János Kohl
6 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
napló-fájl


Explanation:
szerintem nem érdemes bonyolítani

Áron Török
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: (1) de így írva: naplófájl (2) a kontextusból derülhetne ki, hogy a control jelző megkülönbözteti-e ezt a logot más logoktól
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ellenőrzőnapló


Explanation:
Amellett, hogy a többi javaslat is rendben van (avval együtt, hogy a vezérlési napló kicsit képzavaros nekem, a naplófájl meg nem kötőjeles), ez is egy lehetséges fordítás.

Olvasatomban azért kerülhetett bele a kifejezésbe a control szó, mert hangsúlyozni akarták, hogy ezt valaki ellenőrzi, ebben valamik érdemben ellenőrizhetők. Ha vezérlési információk lennének benne, akkor controller lognak kéne írni (persze ki tudja, nem egy indiai arc találta-e ki a kifejezést), ebben az esetben én is vezérlési naplót javasolnék.

Example sentence(s):
  • A műveletek sikerességéről az ellenőrzőnaplóban tájékozódhat.
  • Az ellenőrzőnapló vizsgálatával megbizonyosodhatunk egyes események megtörténtéről.
Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 65