KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Software

bullet points

Hungarian translation: felsorolás (elemei) / listaelemek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bullet points
Hungarian translation:felsorolás (elemei) / listaelemek
Entered by: Anna Sarolta Sándor

17:12 Sep 12, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / FrontPage
English term or phrase: bullet points
you've got nested lists within double-nested lists when all you wanted was a few bullet points
Anna Sarolta Sándor
felsorolás (elemei)
Explanation:
Az MS Word 2003 hivatalos szakkifejezése:
bulelt list = felsorolás

A kérdésben szereplő mondat, szabadon:
többszörösen egymásbaágyazott listákat készítettél, amikor megtette volna egy sima felsorolás is.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2007-09-13 05:08:20 GMT)
--------------------------------------------------

Íme a Microsoft termékkel kapcsolatos honlapja:
http://office.microsoft.com/hu-hu/frontpage/CH063546401038.a...

Felsorolásjeles és számozott listák:
-Listák
-Listajeles vagy számozott lista létrehozása
-Listajelek vagy számozás hozzáadása létező szöveghez
-A listajelek és -számok méretbeli illesztése a szöveghez
-Definíciós lista létrehozása
-Összezárható szövegrész vagy többszintű lista készítése
-Összecsukható lista létrehozása
-Lista számozásának és listajeleinek törlése

Innen lehet csemegézni.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2007-09-13 05:12:10 GMT)
--------------------------------------------------

" 3. Kattintson a Formátum menü Felsorolás és számozás parancsára.
4. Válasszon az alábbi lehetőségek közül:



1.Listajeles lista létrehozása

Kattintson az Egyszerű listajelek fülre, majd a használni kívánt listajeleket ábrázoló mezőre, végül az OK gombra.
2. A listajel mellé írja be a szöveget, majd nyomja meg az ENTER billentyűt.
3. A lista lezárásához nyomja meg ismét az ENTER billentyűt.

2. Számozott lista létrehozása
...



--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2007-09-13 05:13:42 GMT)
--------------------------------------------------

Azért az érdekes, hogy a menüpont: Felsorolás és számozás, de benne már listajeles listák és számozott listák szerpelnek.
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
Köszönöm a választ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5felsorolás (elemei)
Péter Tófalvi
5 +1listaelemek
Attila Széphegyi
5francia bekezdés
Katalin Horváth McClure
5vázlatos felsorolásAndras Malatinszky
3 -1bekezdés
Zoltán Kulcsár


Discussion entries: 5





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
bekezdés


Explanation:
lehetne még listaelem, de ebben az esetben én azáltalánosabb kifejezést választanám

Zoltán Kulcsár
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Egy Microsoft-szoftver kontextusában ez elég nagy terminológiai hiba lenne, ui. a bulletpoints hivatalos neve listajeles lista, ezért jelen esetben csak a listaelem precíz kellő mértékben
3 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
francia bekezdés


Explanation:
A bullet points nem sima bekezdés, hanem a pontokba szedett felsorolás, ahol minden elem előtt egy pötty vagy kötőjel vagy egyéb bigyó van.


    Reference: http://www.lib.uni-miskolc.hu/digital/0009/html/word2.htm
Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros
20 mins

neutral  HalmoforBT: Francia bekezdés esetében egy vonalka van az elején, kisbetűvel kezdődik utána a szöveg, a végén pedig pontosvessző van. Úgy tudom, hogy ez szigorú szabály.
1 hr
  -> Nem minden esetben. Pont én kérdeztem a helyesírást régebben, lásd a válaszokat itt: http://www.proz.com/kudoz/1316793

disagree  Gusztáv Jánvári: Egy Microsoft-szoftver kontextusában ez elég nagy terminológiai hiba lenne, ui. a bulletpoints hivatalos neve listajeles lista, ezért jelen esetben csak a listaelem precíz kellő mértékben
2 hrs
  -> A kérdezett mondat nem a szoftverben található gombok nevére vonatkozik, hanem hogy mit akart készíteni.A francia bekezdés készítéséhez használjuk pl. a "Felsorolás" gombot. Képzeld el a mondatot a listajeles listával, meg ott a list, nested list is...

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
listaelemek


Explanation:
Listaelemek (Microsoft terminológiával):
"Make a new slide for each bullet point on this slide.
Új dia készítése a dia minden egyes listaeleméhez."

Felsorolásjelző (Microsoft terminológiával):
"Dragging a bullet point up or down moves the item within the bulleted list.
A felsorolásjelző fel- és lehúzásával az elem a listán belül mozgatható."



Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 35
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: Ez lesz a jó, bár az indoklás nem teljesen igaz (a PowerPoint terminológiája sem azonos a többi Office-programéval), de a bullet point ebben a kontextusban microsoftosul tényleg listaelemek
2 hrs
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vázlatos felsorolás


Explanation:
Szerintem az adott kontextusban nem a bullet point alaki tulajdonsága a lényeges, hanem az, hogy -- szemben egy többszintű, bonyolult, formális listával, itt az információ hevenyészetten, vázlatosan van felsorolva. Ennek megfelelően lényegtelen, hogy maga a "bullet point" francia bekezdés vagy listaelem.

A mondat fordítása valahogy úgy lehetne, hogy

Túlbonyolított, többszintű listát készítettél, amikor elég lett volna egy vázlatos felsorolás is.

Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Egy Microsoft-szoftver kontextusában ez elég nagy terminológiai hiba lenne, ui. a bulletpoints hivatalos neve listajeles lista, ezért jelen esetben csak a listaelem precíz kellő mértékben (a szöveg egyébként lehet h épp formázást tanít)
16 mins

agree  Katalin Horváth McClure: Igazad van a lényeg tekintetében, itt a mondat egészét kell nézni. A "vázlatos" nem tetszik, mert nem biztos, hogy "hevenyészett" a tartalom, itt a felsorolás egyszerű formája a lényeg. Szóval a "vázlatos" nélkül szerintem használható a mondat fordítása.
3 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
felsorolás (elemei)


Explanation:
Az MS Word 2003 hivatalos szakkifejezése:
bulelt list = felsorolás

A kérdésben szereplő mondat, szabadon:
többszörösen egymásbaágyazott listákat készítettél, amikor megtette volna egy sima felsorolás is.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2007-09-13 05:08:20 GMT)
--------------------------------------------------

Íme a Microsoft termékkel kapcsolatos honlapja:
http://office.microsoft.com/hu-hu/frontpage/CH063546401038.a...

Felsorolásjeles és számozott listák:
-Listák
-Listajeles vagy számozott lista létrehozása
-Listajelek vagy számozás hozzáadása létező szöveghez
-A listajelek és -számok méretbeli illesztése a szöveghez
-Definíciós lista létrehozása
-Összezárható szövegrész vagy többszintű lista készítése
-Összecsukható lista létrehozása
-Lista számozásának és listajeleinek törlése

Innen lehet csemegézni.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2007-09-13 05:12:10 GMT)
--------------------------------------------------

" 3. Kattintson a Formátum menü Felsorolás és számozás parancsára.
4. Válasszon az alábbi lehetőségek közül:



1.Listajeles lista létrehozása

Kattintson az Egyszerű listajelek fülre, majd a használni kívánt listajeleket ábrázoló mezőre, végül az OK gombra.
2. A listajel mellé írja be a szöveget, majd nyomja meg az ENTER billentyűt.
3. A lista lezárásához nyomja meg ismét az ENTER billentyűt.

2. Számozott lista létrehozása
...



--------------------------------------------------
Note added at 12 óra (2007-09-13 05:13:42 GMT)
--------------------------------------------------

Azért az érdekes, hogy a menüpont: Felsorolás és számozás, de benne már listajeles listák és számozott listák szerpelnek.

Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm a választ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judit Darnyik: én is ezt ismerem
39 mins

agree  xxxzsuzsa369: Az adott szövegbe ez tökéletesen illik, amúgy maga a "bullet point" lehet "felsorolásjel".
45 mins

agree  HalmoforBT
51 mins

neutral  Andras Malatinszky: Mit jelent az, hogy "hivatalos szakkifejezés"? A Szakkifejezésügyi Hivatal jóváhagyta?
2 hrs

disagree  Gusztáv Jánvári: Kivéve a FrontPage-et, ahol listajeles lista a neve (egyébként mindenütt másutt felsorolás) -- András: a Microsoftnak van hivatalos szószedete, azt jelenti a "hivatalos"
2 hrs
  -> Nekem a FrontPage Express 2.0 (1997) van, abban még "Pontokkal bevezetett felsorolás" és "Számozott lista" szerepel, de azóta változhatott.

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, az adott mondatba jó, és a köv. kérdéshez (nested list) e-Musty által feltett Frontpage linken látható, hogy az ilyen készítésére való menüpont neve "Felsorolás és számozás". Lásd: http://office.microsoft.com/hu-hu/frontpage/HP052790341038.a...
5 hrs
  -> Azért eléggé el van bonyolítva: http://office.microsoft.com/hu-hu/frontpage/CH063546401038.a...

agree  juvera: Felsorolás, felsorolásjel.
14 hrs

agree  Ildiko Santana
1 day42 mins