KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Systems, Networks

Data-link

Hungarian translation: adatkapcsolat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Data-link
Hungarian translation:adatkapcsolat
Entered by: Zoltan Bartok

03:14 Feb 21, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: Data-link
(A Bridge functions at the Data-link layer of the OSI reference model.)
What's the best translation for "Data-link"?
Zoltan Bartok
United States
adatkapcsolat
Explanation:
Lásd angol-magyar számítástchnikai szótár. Ha a (magyar) magyarázatát is kéred, beírhatom azt is, de időigényes.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 47 mins (2005-02-21 07:02:08 GMT)
--------------------------------------------------

- két vagy több (csomópontnak vagy állománynak) nevezett eszköz között kommunikációs csatorna által létrehozott fizikai kapcsolat, amely látszólag úgy cselekszik, mint egy huzal által létrehozott kapcsolat, azaz a > bitek az elküldés sorrendjében érkeznek meg. Adatkapcsolat létesíthető koaxiális kábelen, telefonvonalon, optikai szálakon, lézereken vagy műholdas csatornákon keresztül is.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4adatkapcsolatHalmoforBT
5adatkapcsolati réteg
Klára Kalamár


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
data-link
adatkapcsolat


Explanation:
Lásd angol-magyar számítástchnikai szótár. Ha a (magyar) magyarázatát is kéred, beírhatom azt is, de időigényes.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 47 mins (2005-02-21 07:02:08 GMT)
--------------------------------------------------

- két vagy több (csomópontnak vagy állománynak) nevezett eszköz között kommunikációs csatorna által létrehozott fizikai kapcsolat, amely látszólag úgy cselekszik, mint egy huzal által létrehozott kapcsolat, azaz a > bitek az elküldés sorrendjében érkeznek meg. Adatkapcsolat létesíthető koaxiális kábelen, telefonvonalon, optikai szálakon, lézereken vagy műholdas csatornákon keresztül is.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU
1 hr
  -> köszönöm

agree  Zoltán Medgyesi: data link layer = adatkapcsolati réteg
1 hr
  -> köszönöm

agree  fellner
2 hrs
  -> köszönöm

agree  juvera
5 hrs
  -> köszönöm

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
data-link layer
adatkapcsolati réteg


Explanation:
Az OSI modellben az egyik kommunikációs réteg neve. Ez így teljes (vagy kerek, ha jobban tetszik). Természetesen a másik megoldás is jó, de ez egy állandó szókapcsolat, a szövegkörnyezet is egyértelműen erre utal.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 35 mins (2005-02-21 09:49:38 GMT)
--------------------------------------------------

Idézem: Adatkapcsolati réteg (data-link layer): feladata adatok megbízható továbbítása az adó és fogadó között. Ez általában úgy történik, hogy az átviendő adatokat (amelyek általában bitcsoportba kódolt formában - pl. bájtokban jelennek meg) adatkeretekké (data frame) tördeli, ellátja kiegészítő cím, egyéb és ellenőrző információval, ezeket sorrendhelyesen továbbítja, majd a vevő által visszaküldött nyugtakereteket (acknowledgement frame) véve ezeket feldolgozza.
Az első pillanatban egyszerűnek és teljesnek tekinthető megoldást a gyakorlatban számos kialakuló esemény kezelésével is ki kell egészíteni. Hogyan jelezzük a keretek kezdetét és a végét? Mi történjék akkor, ha egy keret elveszik? Mi történjék akkor ha a nyugtakeret vész el? Ilyenkor, ha az adó újra adja, kettőzött keretek jelennek meg a rendszerben. Mi legyen akkor, ha az adó adatátviteli sebessége jelentősen nagyobb, mint a vevőké?
Ha a csatorna kétirányú adatátvitelre használt, felmerülhet problémaként, hogy mennyire legyen szimmetrikus a két különböző irányban történő adatátvitel, és milyen megoldással lehet biztosítani azt, hogy az egyik irányú átvitel ne kerüljön túlsúlyba.


    Reference: http://www.webgobe.ro/konyv/szotar/9a.html#sz%F3t%E1radatkap...
Klára Kalamár
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian