KudoZ home » English to Hungarian » Computers: Systems, Networks

“fatal exception”

Hungarian translation: végzetes kivétel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:“fatal exception”
Hungarian translation:végzetes kivétel
Entered by: Zoltan Bartok

03:33 Feb 21, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: “fatal exception”
(If a “fatal exception” blue screen appears when trying to reboot the computer...)
Zoltan Bartok
United States
végzetes kivétel
Explanation:
aki ült már magyar windows előtt, az ismeri...
Selected response from:

novist
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4végzetes kivételnovist
5végzetes hiba
Péter Tófalvi


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
“fatal exception”
végzetes kivétel


Explanation:
aki ült már magyar windows előtt, az ismeri...

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: Ennek a szövegnek a megjelenésétől rettegek én is.
22 mins

agree  Zoltán Medgyesi: Ritkán: végzetes hiba.
2 hrs

agree  fellner
2 hrs

agree  Klára Kalamár: általában zéróosztásos hiba történik a háttérben, innen a neve: olyan kivételes, nem engedélyezett művelet, ami katasztrofális hibához vezet.
4 hrs

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
“fatal exception”
végzetes hiba


Explanation:
Ahogy mzdude is írta: végzetes hiba.
Az angolban is "fatal exception error" a teljes név, amely fordításakor elhegyhatjuk a "kivétel" fordítást, egyébként sincs itt szó semmilyen kivételről, hanem, ahogy valaki írta, zéróval való osztásról, vagy egyéb értelmetlen műveletről. Ill. annyiban "kivétel", hogy ezeket a műveleteket nem lehet matematikailag elvégezni.

A Google-ben erre kb. 5x annyi találat van, mint a másikra.


    Reference: http://www.google.co.hu/search?as_q=&num=10&hl=hu&btnG=Googl...
    Reference: http://www.google.co.hu/search?hl=hu&as_qdr=all&q=+%22v%C3%A...
Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian