KudoZ home » English to Hungarian » Computers (general)

enabler

Hungarian translation: engedélyező


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enabler
Hungarian translation:engedélyező
Entered by: Palko Agi

10:26 May 9, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computer
English term or phrase: enabler
eAutomation enabler - semmi más kontextus, úgy néz ki, mintha cím lenne, egy eszköz leírásáról van szó
Palko Agi
engedélyező
Explanation:
Lásd referencia
Selected response from:

Benedek Liptak
Grading comment
Köszönöm a segítséget. Bár továbbra sem tudom, hogy fordítsam ezt az egész kifejezést. Egyelőre úgy hagytam, angolul, majd megbeszélem a megrendelővel.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1engedélyező
Benedek Liptak
4:)
Andras Szekany
4bénító
Andras Szekany


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
engedélyező


Explanation:
Lásd referencia

Benedek Liptak
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 2
Grading comment
Köszönöm a segítséget. Bár továbbra sem tudom, hogy fordítsam ezt az egész kifejezést. Egyelőre úgy hagytam, angolul, majd megbeszélem a megrendelővel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
37 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bénító


Explanation:
paradox módon, a magyar fogalomvilág nem ismeri az "enablert", de a műszaki nyelvben van "bénító" kapcsoló, amely "ki" állásában az illető funkció "enabled" (van)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
:)


Explanation:
ahhoz, hogy le tudd fordítani, szükség lenne a bénultság engedélyezésére, azaz megszabadulni a bölcsész észtől, és elfogadni, hogy néha egy kifejezés pont az ellenkezőjének tűnik, mint ami - olyan, hogy engedélyező, nincs az elektrotechnikában, de bénító [kapcsoló] van, amit ha kikapcsolnak, akkor engedélyez :) majd legközelebb

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian