KudoZ home » English to Hungarian » Construction / Civil Engineering

powered clay

Hungarian translation: porított bentonit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:powdered clay
Hungarian translation:porított bentonit
Entered by: Tamas Csepregi

13:43 Jul 27, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: powered clay
útburkolati és földmunkák segédanyagairól van szó
Tamas Csepregi
Hungary
porított agyag
Explanation:
vagy más anyag.
A poweredből szerintem kimaradt a d betű.
Google:
"powdered clay" 3450
"powered clay" 123


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 9 mins (2005-07-27 14:52:20 GMT)
--------------------------------------------------

\"Poragyag\" (google 1) vagy \"agyagpor\" (google 38) talán még jobb!
Selected response from:

Gabor Kun
Hungary
Grading comment
Köszönöm. (Mohay Andrásnak külön is.)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5porított agyag
Gabor Kun
3mechanikusan döngölt agyag
Péter Tófalvi
3hozzákevert agyag
Attila Hajdu


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hozzákevert agyag


Explanation:
Az a tippem, hogy a "powered" itt ezt jelenti.

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
powdered clay
porított agyag


Explanation:
vagy más anyag.
A poweredből szerintem kimaradt a d betű.
Google:
"powdered clay" 3450
"powered clay" 123


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 9 mins (2005-07-27 14:52:20 GMT)
--------------------------------------------------

\"Poragyag\" (google 1) vagy \"agyagpor\" (google 38) talán még jobb!



    Reference: http://www.websters-online-dictionary.org/definition/english...
Gabor Kun
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Köszönöm. (Mohay Andrásnak külön is.)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balazs Horvath: itt szerepel helyesen és elírva : http://aquariumplant.com/cgi-bin/cart/fert788.html
56 mins

agree  juvera: Biztos, hogy agyagpor, kimaradt a "d". A spellchecker ezt nem szúrja ki.
1 hr

agree  HalmoforBT: A porított agyag a jobb, mert abban benne van az, hogy iparilag készül. Az agyagpor inkább a döngölt agyagpadlós parasztházban keletkezik a rajta járástól, majd lelocsolják, és újra összedöngölik, sokszor csak úgy mezítláb. Persze ez már inkább a múlt.
3 hrs

agree  Andras Mohay: Alighanem "porított bentonit". Érdemes megnézni a "bentonite" + "powdered clay" együttes előfordulását.
5 hrs

agree  xxxHungi
21 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mechanikusan döngölt agyag


Explanation:
Csak tippelek.
Porított agyagnak nem sok értelme van, azt legfeljebb gyomorfekély gyógyítására lehet használni.


    Reference: http://www.google.co.hu/search?q=+%22d%C3%B6ng%C3%B6lt+agyag...
Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23