KudoZ home » English to Hungarian » Construction / Civil Engineering

spider glass

Hungarian translation: pontmegfogásos üvegszerkezet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spider glass
Hungarian translation:pontmegfogásos üvegszerkezet
Entered by: Péter Tófalvi

18:27 Feb 25, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: spider glass
[url]http://www.glass.marisa.lt/pub/default.aspx?Page=ProductDeta...[/url]
Péter Tófalvi
Hungary
pontmegfogásos üvegszerkezet
Explanation:
Az alábbi két linken egy angol és egy magyar cikket találsz.
Az angol cikken nagyon jó látható a "spider", a keresztformájú, magát az üveget tartó micsodát úgy nevezik, az egész üvegfalat pedig "spider glass wall".
Magyarul az egészet pontmegfogásos üvegszerkezetnek hívják, ez szokásos és elfogadott. Még keresen maga a "spider"-t.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 19:45:39 GMT)
--------------------------------------------------

Na, a tartĂłszerkezet nĂŠnylĂĄbĂş.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 19:48:45 GMT)
--------------------------------------------------

Na megvan:
PontmegfogĂł szerelvĂŠny.
NĂŠzzd lĂŠgyszi az alĂĄbbi cikket:
http://www.szte.mtesz.hu/06journal/2003_3/EPA_2003_3_cikk_5....
Magyar szakember Ă­rta:-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 19:51:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.agapl.com.au/history.htm
http://www.archiweb.hu/archiweb/katalogus/szaklapok/alaprajz...
Selected response from:

Johanna K
Germany
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4pontmegfogásos üvegszerkezet
Johanna K
4 +2pontrögzítésű üvegfalak/-homlokzatokAndras Mohay
5üveg elemek rendszere speciális, az üveglapba süllyesztett szerelvényekkel
JANOS SAMU


Discussion entries: 4





  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
üveg elemek rendszere speciális, az üveglapba süllyesztett szerelvényekkel


Explanation:
Itt nem magáról az üvegfajtáról van szó, hanem a Saint Gobain üveggyár által kifejlesztett üvegtáblás építészeti módszerről, amikor az eloxált fémszerelvényeket beleágyazzák az üvegbe. Magyar névvel még nem találkoztam.


    Reference: http://www.metalica.com.br/pg_dinamica/bin/pg_dinamica.php?i...
    Reference: http://www.uvegkate.hu/prg/munka.php?O=3
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Az általam megadott link lehet, hogy félrevisz, mert nem az adott honlapon lévő szöveget fordítom, hanem önkényesen rákerestem a "spider glass" kifejezésre, és példaként megadtam azt a cikket.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
pontmegfogásos üvegszerkezet


Explanation:
Az alábbi két linken egy angol és egy magyar cikket találsz.
Az angol cikken nagyon jó látható a "spider", a keresztformájú, magát az üveget tartó micsodát úgy nevezik, az egész üvegfalat pedig "spider glass wall".
Magyarul az egészet pontmegfogásos üvegszerkezetnek hívják, ez szokásos és elfogadott. Még keresen maga a "spider"-t.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 19:45:39 GMT)
--------------------------------------------------

Na, a tartĂłszerkezet nĂŠnylĂĄbĂş.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 19:48:45 GMT)
--------------------------------------------------

Na megvan:
PontmegfogĂł szerelvĂŠny.
NĂŠzzd lĂŠgyszi az alĂĄbbi cikket:
http://www.szte.mtesz.hu/06journal/2003_3/EPA_2003_3_cikk_5....
Magyar szakember Ă­rta:-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-25 19:51:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.agapl.com.au/history.htm
http://www.archiweb.hu/archiweb/katalogus/szaklapok/alaprajz...

Johanna K
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Ez jól hangzik, megadja a lényegét. Érdemes terjeszteni. Péter, a "láb" száma változik, 2,3,4, attól függően, hogy milyen helyzetben, hány üveget tart. / Örülök neki, az én időmben még nem volt. :-)
8 mins
  -> Köszi, de meglevő szaknyelv ám.

agree  Andras Mohay: Igen, ez még gyakoribb!
12 mins
  -> Köszi :-)

agree  Attila Széphegyi
12 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: Andrásé is jó
13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pontrögzítésű üvegfalak/-homlokzatok


Explanation:

SPIDER GLASS, Fassadensysteme für punktgehaltene. Verglasungen, ...
www.quarzglas-heinrich.de/Eigenschaften_Glas.pdf

Firmenprofil
Projektierung, Herstellung, Lieferung,Verglasung und Montage von: vorgehängten Ganzglasfassaden und teilweise verglasten Fassaden aus Aluminium; punktgehaltenen Glasfassaden /engl.: spider-glass
www.build-k.com/de/aboutus.htm

L’accrochage de la structure est réalisé suivant le procédé d’agrafage SGG Spider Glass, système de fixation par attaches ponctuelles articulées.
http://64.233.179.104/search?q=cache:R9lmf4ZutqAJ:de.glassgl...

a keret nélküli, esetenként pontrögzítésű üvegfalak. A függönyfalak rögzítése a födémekhez acél szerelvényekkel történik. Ezek beállításával egyenlítik ki a ...
www.met.bme.hu/Tantargyak/Torzs/epfiz2/ Ablak%20és%20üvegfal/ablak%20és%20üvegfal.htm



Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Johanna K: az is jó, csak a link nem működik, hogy találtál rá? Érdekes hogy kurzor-on nem, de Google-on bejön, nahát.
10 mins
  -> A BME-link a "pontrögzítésű"-re Google-on bejön. Egyébként a fogalom tágabb, tehát zárójelben "spider-glass"-t is beírnám utána

agree  Erzsébet Czopyk: Johannáé is jó
13 hrs
  -> Köszönöm, szemlátomást Johannáé az igazi :-)