KudoZ home » English to Hungarian » Construction / Civil Engineering

cinder block wall

Hungarian translation: salakbeton fal(azóelem)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cinder block wall
Hungarian translation:salakbeton fal(azóelem)
Entered by: SZM

16:36 Nov 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Construction / Civil Engineering / Tévé fali tartószerkezete
English term or phrase: cinder block wall
The supplied wall mounting hardware is not for steel stud walls or old cinder block walls.

Salakfalnak fordítható?
SZM
salakbeton falazóelem
Explanation:
Portland-cement concrete in which clean well-burned coal cinders are used as coarse aggregate. Source: European Union.
/Webster dictionary/

cinder block
noun
a lightweight building block, usually not solid, made of concrete and fine cinders
www.yourdictionary.com/cinder


--------------------------------------------------
Note added at 14 óra (2007-11-07 07:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

Műszaki szótár: cinder concrete - salakbeton

--------------------------------------------------
Note added at 15 óra (2007-11-07 07:56:48 GMT)
--------------------------------------------------

Az egész kifejezés: salakbeton falazóelemekből épített/készült fal.
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
A szokásos nulla szövegösszefüggésben szerepel, azaz megemlítik, aztán semmi konkrétabb nincs róla. Ezért inkább a szótári jelentését veszem.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2betonblokk, beton/cement falazóelem
Katalin Horváth McClure
4 +2salakbeton falazóelem
István Hirsch
5salakbeton falazóelemekből épített fal
JANOS SAMU


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cinder block
betonblokk, beton/cement falazóelem


Explanation:
A cinder block az a concrete block, concrete masonry unit egyik neve (van ám neki sok). Lásd Wikipedia, kép is van.
Ezt magyarul beton falazóelemnek hívják, vagy blokknak, illetve beton helyett cement is használatos.
A másodikként megadott cím magyar, és képek is vannak.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Cinder_block
    Reference: http://site.leier.eu/index.pl/fal_beton
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Kiraly
3 mins

agree  Istvan Nagy
1 hr

agree  Andras Malatinszky
3 hrs

disagree  JANOS SAMU: Nem mindegy, hogy milyen beton. Legalább 20 féle beton van. Az angol kimondja, hogy cinder block wall, ami egyértelműen meghatározza a betonfajtát, tehát nem lehet gyűjtőnevet használni
15 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
salakbeton falazóelem


Explanation:
Portland-cement concrete in which clean well-burned coal cinders are used as coarse aggregate. Source: European Union.
/Webster dictionary/

cinder block
noun
a lightweight building block, usually not solid, made of concrete and fine cinders
www.yourdictionary.com/cinder


--------------------------------------------------
Note added at 14 óra (2007-11-07 07:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

Műszaki szótár: cinder concrete - salakbeton

--------------------------------------------------
Note added at 15 óra (2007-11-07 07:56:48 GMT)
--------------------------------------------------

Az egész kifejezés: salakbeton falazóelemekből épített/készült fal.

István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
A szokásos nulla szövegösszefüggésben szerepel, azaz megemlítik, aztán semmi konkrétabb nincs róla. Ezért inkább a szótári jelentését veszem.
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungary GMK
18 mins
  -> Köszönöm.

neutral  JANOS SAMU: Ez majdnem jó, de kérdezett kifejezést kell pontosan meghatározni
1 hr
  -> Igen, később vettem észre, hogy a wall-t nem vettem bele a fordításba, de a 15. órában pótoltam, ami ha jól számolom mégiscsak korábbi, mint a 16. óra.

agree  juvera: A wallt (kötőjelre nincs szükség) nem írtad oda, de ez nem csökkenti a válasz lényegének helyességét.
10 hrs
  -> Köszönöm.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
salakbeton falazóelemekből épített fal


Explanation:
Az egész falat ebből építették, tehát így kell meghatározni. Négy éven keresztül a Szilikátipari Kutatóintézetben dolgoztam és a betonféleségekkel naponta foglalkoztunk theát a készítését és felhasználását is alaposan ismerem.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20