KudoZ home » English to Hungarian » Construction / Civil Engineering

Safety Management System Certificate

Hungarian translation: MEBIR tanúsítvány / munkabiztonsági irányítási rendszer = MEBIR


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Safety Management System Certificate
Hungarian translation:MEBIR tanúsítvány / munkabiztonsági irányítási rendszer = MEBIR
Entered by: Péter Tófalvi

09:29 Feb 14, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: Safety Management System Certificate
Egy bizonyítványról van szó, amelyet építőipari cégnek adnak ki, hogy náluk minden okés a munkavédelem terén.

Lehet: "Munkavédelmi minősítő bizonyítvány"?
vagy azért az angol kifejezés ennél kicsivel több, mert egy cég rendszerét minősíti, míg az általam megadott magyar kifejezés egy termékre vonatkozik?
tehát inkább: "Biztonságtechnikai rendszer minősítő bizonyítványa"
Péter Tófalvi
Hungary
MEBIR tanúsítvány / munkabiztonsági irányítási rendszer = MEBIR
Explanation:
http://www.eurocert.hu/Eljarasaink/F-03.htm

"biztonsági menedzsment rendszer (BMR vagy SMS /safety management system/, vagy munkabiztonsági irányítási rendszer /MEBIR/ ): a teljes menedzsment rendszer egy részterülete, amely magába foglalja mindazon szervezeti funkciókat, tervezési tevékenységeket, felelősségi köröket, gyakorlati alkalmazásokat, eljárásokat, folyamatokat és erőforrásokat, amelyek a biztonsági politika kidolgozására, bevezetésére, megvalósítására, felülvizsgálatára és fenntartására irányulnak. (pl.: MSZ/T 28800:1999-BS 8800:1996-OSHAS 18001:1999 szabvány szerint)."

Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszike!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2biztonságirányítási rendszer tanúsítványa
texlazar
5MEBIR tanúsítvány / munkabiztonsági irányítási rendszer = MEBIR
Katalin Szilárd
4biztonságos üzemeltetési bizonyítvány
Krisztina Lelik


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
safety management system certificate
biztonságirányítási rendszer tanúsítványa


Explanation:
A (T)QMS -- (teljes körű) minőségirányítási rendszer mintájára. A certificate = tanúsítvány. lehetne jobb is, de már használják, pl. a TÜV Bayern is, amely minősítő szervezet.



    Reference: http://www.mavesz.hu/index.php?document=OECD%20program.doc
    Reference: http://www.tuv-bayern.hu/tplweb/download/emi-tuv-hirek-2004-...
texlazar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Majdnem, csak a pontos neve: munkahelyi egészségvédelmi és biztonság irányítási rendszer (MEBIR-ként ismert, lásd MSZ 28001:2003.) tanúsítványa.
14 hrs

agree  ValtBt
19 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
safety management system certificate
biztonságos üzemeltetési bizonyítvány


Explanation:
EU hivatalos kifejezéstára szerint

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-02-14 09:51:02 GMT)
--------------------------------------------------

ezt egész pontosan a `safety management certificate`-re adja meg, a `safety management system`= biztonsági rendszer

Krisztina Lelik
Greece
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

2 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
MEBIR tanúsítvány / munkabiztonsági irányítási rendszer = MEBIR


Explanation:
http://www.eurocert.hu/Eljarasaink/F-03.htm

"biztonsági menedzsment rendszer (BMR vagy SMS /safety management system/, vagy munkabiztonsági irányítási rendszer /MEBIR/ ): a teljes menedzsment rendszer egy részterülete, amely magába foglalja mindazon szervezeti funkciókat, tervezési tevékenységeket, felelősségi köröket, gyakorlati alkalmazásokat, eljárásokat, folyamatokat és erőforrásokat, amelyek a biztonsági politika kidolgozására, bevezetésére, megvalósítására, felülvizsgálatára és fenntartására irányulnak. (pl.: MSZ/T 28800:1999-BS 8800:1996-OSHAS 18001:1999 szabvány szerint)."




    Reference: http://www.tuv-bayern.hu/tplweb/download/MS-CEGADATLAP.DOC
    Reference: http://www.magyarepitoiparkht.hu/hun/doku/eloadkarsa.pps
Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 51
Grading comment
Köszike!