KudoZ home » English to Hungarian » Cooking / Culinary

1 1/2 cups of all-purpose flour

Hungarian translation: 20 dkg finomliszt


18:28 Oct 28, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: 1 1/2 cups of all-purpose flour
töredelmesen bevallom, hogy ez most nem munka, hanem a gyereknek ígértem egy pancake-et, de zavarban vagyok a mértékegységgel + a liszt fajtájával a receptben: ez most a finomliszt? vagy a rétesliszt? vagy melyikre hasonlít?

de még inkább bajban vagyok a "cup" űrtartalmával: annyiféle csésze van! gondolom, van valamiféle mértékegység mögötte, mint az öl meg a hüvelyk esetében, talán a neten is van valami megfeleltetés, de talán jobb az ilyesmit élőben megkérdezni. :)

ki tudna valaki segíteni?
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:20 dkg finomliszt
Explanation:
Előző válaszomat visszavontam, mert a megjelölt forrás a CUP értelmezésére anyagonként más-más súlyt ad meg gramban. A háztartási liszt nekem is sántít, igazából a proz kommentek korábbi eredményét vettem alapul. A Magyar élelmiszerkönyvben igazából "finomliszt" sincs, csak búzafinomliszt (saját márkás terméken így is láttam, de leginkább csak finomlisztként). Legyen tehát 20 dkg finomliszt (csak el ne rontsd miattam a receptet!) Visszavettem a magabiztosságból is egyet... :)
Selected response from:

anyone
Hungary
Grading comment
hát nagyon köszönöm mindenkinek, és ma már a második adagot sütöm, mert nagy siker volt.
Finomlisztet használtam, de most már tényleg sok megnevezés van (sütőliszt, "félfogós" liszt), de ez most nagyon bevált.

Találtam egyébként egy weboldalt (http://allrecipes.com/Recipe/Good-Old-Fashioned-Pancakes/Detail.aspx), ahol metrikus egységekben is megadják a hozzávalókat - a recept gyanúsan hasonló, most ezt is kipróbálom.
kösz mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1375 ml háztartási liszt
Katalin Horváth McClure
3 +220 dkg finomlisztanyone
515 dkg nullásliszt
JANOS SAMU
3340 g finom liszt
Kornelia Robertson


Discussion entries: 11





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
20 dkg finomliszt


Explanation:
Előző válaszomat visszavontam, mert a megjelölt forrás a CUP értelmezésére anyagonként más-más súlyt ad meg gramban. A háztartási liszt nekem is sántít, igazából a proz kommentek korábbi eredményét vettem alapul. A Magyar élelmiszerkönyvben igazából "finomliszt" sincs, csak búzafinomliszt (saját márkás terméken így is láttam, de leginkább csak finomlisztként). Legyen tehát 20 dkg finomliszt (csak el ne rontsd miattam a receptet!) Visszavettem a magabiztosságból is egyet... :)


    Reference: http://www.gourmetsleuth.com/gram_calc.htm
    Reference: http://www.gabonaszovetseg.hu/dokumentumok/EK_liszt.pdf
anyone
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hát nagyon köszönöm mindenkinek, és ma már a második adagot sütöm, mert nagy siker volt.
Finomlisztet használtam, de most már tényleg sok megnevezés van (sütőliszt, "félfogós" liszt), de ez most nagyon bevált.

Találtam egyébként egy weboldalt (http://allrecipes.com/Recipe/Good-Old-Fashioned-Pancakes/Detail.aspx), ahol metrikus egységekben is megadják a hozzávalókat - a recept gyanúsan hasonló, most ezt is kipróbálom.
kösz mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kornelia Robertson: Nekem is javítani kellett a válaszomon, és végül ugyanarra jutottam, mint te...
19 mins

agree  Áron Török
22 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
375 ml háztartási liszt


Explanation:
Éva, a cup az űrmérték, 250 ml (2 és fél deci) Tehát a 1,5 cup az 375 ml.
Folyadék kimérésére használt bögrével tudod kimérni, amin beosztás van.
Nem akarnám súlyra váltani, mert lisztfajtánként lehet eltérés, és a receptben a hozzá való tejet is cup-ban szokták megadni. Igazából a liszt és a folyadék aránya a legfontosabb, szóval ha nem is tutira pontos a "cup" mértékegységed, de ha ugyanazt használod a liszthez is meg a tejhez is, akkor nagy baj nem lehet.
Az all purpose flour az meg a legközönségesebb liszt, azt otthon nem tudom, hogy hívják, de az dereng, hogy "finomliszt" a neve. Az biztos, hogy nem rétesliszt.
De különben a pancake esetén nem hiszem, hogy számítana, hogy milyen lisztet használsz. Mi például a sima liszt egy része helyett teljes őrlésű lisztet szoktunk belekeverni, és ugyanolyan lesz (csak egészségesebb a rosttartalom miatt).


Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anyone: Kedves Katalin, lemértem a konyhamérlegen 250 ml finomlisztet, kb 14 dkg jött ki (x 1,5 ~20). Az összes magyar palacsintareceptemben a liszt dkg-ban van megadva, az ausztrál receptkönyveimben viszont vagy g, vagy cup (250 ml), vagy oz.
43 mins
  -> Rendben van, biztos annyi, én nem álltam neki kiméregetni, gondoltam Éva megteheti, ha mégis a súly (bocs, tömeg) a fontos. A kérdés az űrmérték volt: "bajban vagyok a 'cup' űrtartalmával". A lényeg valszeg a tejhez való arány mindenképp.

agree  Hungary GMK
17 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
340 g finom liszt


Explanation:
all-purpose flour: háztartási liszt, én egyszerűen finomlisztet használnék (a kettő közötti különbséggel kapcsolatban l.: http://www.oai.hu/szuper/Alapanyagok/Malomipari termekek/buz...

1 cup = 227 g, 1 1-2 cups = kb. 340 g, egy sütés-főzésnél jól használható átváltás-táblázatot itt találsz:
http://www.recipedelights.com/measurements.htm

(hasonló kérdéseim nekem is merülnek fel, amikor itteni recepteket próbálok otthon v. fordítva - jó étvágyat!)

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-10-28 19:11:20 GMT)
--------------------------------------------------

Én is beleestem a "cup" különféle termékekre vonatkozó átváltásának csapdájába, arra figyeltem, hogy ne folyadék legyen, de a lisztre mégis túl sokat írtam, itt egy részletesebb leírás: http://www.erikthered.com/flwm.html
Ezek szerint attól függően, hogy hogyan méred, 1 1/2 cup liszt = 170 v. 213 g.

Kornelia Robertson
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
15 dkg nullásliszt


Explanation:
Kezdjük azzal, hogy mi az all-purpose flour. Van hivatalos meghatározása is, de tulajdonképpen olyan általánosan használható lisztről van szó, amellyel szemben nincsenek különleges kikötéseink. Erre van egy régóta általánosan használt magyar szó: nullásliszt (a nulla a színt jelzi), amit tulajdonképpen korpamentes lisztet jelent. A pancake-nek nevezett ételhez pontosan ez kell. Nem érdekes, hogy finomliszt vagy nem finomliszt. A másik dolog a súly. Mivel különféle anyagoknak más és más a súlya, meg kell nézni egy szakkönyvben. Én megnéztem a Large Quantity Recipes c. könyv (ISBN: 0-442-204-86-8) végén lévő táblázatban, ahol több mint 100 különféle hozzávaló mellett 8 féle lisztre is megadták az egy fontonak megfelelő értékeket grammban, bögrében (cup), és milliliterben. Ennek megfelelően ennél a lisztféleségnél 4 - 4,5 cup = 1 font. Mivel ez nem patika, hanem konyha, én 4,5-et vettem alapul. Azt harmadolván (ugyanis másfél cupról van szó) 151,3 grammot kaptam, és ez receptnyelvre lefordítva 15 dkg. Egyébként szeretném megjegyezni, hogy ez a táblázat rendkívül hasznosnak bizonyult mind sütés-főzésnél is, de receptek fordításánál, "honosításánál" is. Ez szakembereknek készült és alaposan ellenőrzött. Feleségem, aki cukrász, már vagy húsz éve használja. Az átszámítási táblázat 11 oldal, de ha valaki kéri magánban, szívesen elküldöm.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: az az átszámítási táblázat érdekes lehetne itt a prozon, nem? be lehetne rakni talán afféle "article"-ként is, de a prozos menedzsment szerintem találna neki méltó helyet (van egy oldal az átszámításokról, mikor utoljára láttam, elég kevéske) - szerinted?