KudoZ home » English to Hungarian » Cooking / Culinary

sautéed apples

Hungarian translation: párolt alma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sautéed apples
Hungarian translation:párolt alma
Entered by: zoldsrac

19:59 Sep 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary / ételek
English term or phrase: sautéed apples
Ez egy köret féleség akar lenni, ami sült kacsához megy. Hirtelen sült alma??? (A háttér az I. világháború, a francia-német front, egy amerikai katona szemszögéből.)
zoldsrac
párolt alma
Explanation:
Szakácskönyvekhez így kérték.

--------------------------------------------------
Note added at 41 perc (2008-09-01 20:40:47 GMT)
--------------------------------------------------

A párolt káposztát is lehet dinsztelt káposztának hívni, de talán mégis szebb pároltan.
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm, ezt választom. A "párolt" szerintem is többször szerepel egy magyar étlapon, mint a "dinsztelt", ami inkább a professzionális megközelítés. A magyarázat is remek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3párolt alma
Balázs Sudár
3 +3dinsztelt alma
Katarina Peters


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
dinsztelt alma


Explanation:
gondolom...

Katarina Peters
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
4 mins
  -> Köszönöm, Katalin

agree  Eniko Wright
7 mins
  -> Köszönöm, Eniko

agree  xxxhollowman
1 hr
  -> Thanks, hollowman

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
párolt alma


Explanation:
Szakácskönyvekhez így kérték.

--------------------------------------------------
Note added at 41 perc (2008-09-01 20:40:47 GMT)
--------------------------------------------------

A párolt káposztát is lehet dinsztelt káposztának hívni, de talán mégis szebb pároltan.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Köszönöm, ezt választom. A "párolt" szerintem is többször szerepel egy magyar étlapon, mint a "dinsztelt", ami inkább a professzionális megközelítés. A magyarázat is remek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes: Én így hallottam, és nagysÁgrenddel több rá a találat is. :D
21 mins
  -> Köszönöm! :)

agree  Zsuzsa Berenyi: Én is a pároltat használom, de a dinsztelés és a párolás elvileg rokon értelmű szavak. Lásd: http://www.konyhamester.hu/index.php?frameaddress=http://www...
34 mins
  -> Rokonértelmű szavak, de szerintem használjuk a magyart, ha a jövevényszó nem ad hozzá új jelentést.

agree  xxxhollowman
1 hr
  -> köszönöm!