KudoZ home » English to Hungarian » Cooking / Culinary

red velvet cake

Hungarian translation: vörös bársony torta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:red velvet cake
Hungarian translation:vörös bársony torta
Entered by: Krisztina Szűcs

21:17 Feb 23, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary / cukrászat
English term or phrase: red velvet cake
Mi lehet magyarul? Talán bársonysüti? Bár ezt még sosem hallottam... :)
Krisztina Szűcs
Romania
vörös bársony torta
Explanation:
Piros ételfestéktől lesz piros illetve vörös. Nem sütemény, hanem torta. Feleségem cukrász ő is csinált ilyet megrendelésre.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4vörös bársony torta
JANOS SAMU
5 -1vörösbársony sütemény, vörösbársony-sütemény
twelverainbow


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
vörös bársony torta


Explanation:
Piros ételfestéktől lesz piros illetve vörös. Nem sütemény, hanem torta. Feleségem cukrász ő is csinált ilyet megrendelésre.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen torta. Biztos finom, hiszen már a neve is olyan különleges. :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Bielik
1 min

agree  Eva H: http://velvet.hu/blogok/tejbenvajban/search/?s=red velvet ca... - itt vörös bársony sütinek írják
4 mins
  -> Van olyan vidék, ahol mindent sült tésztafélét süteménynek hívnak. Más vidékeken, pl. az Őrségben a süteményt, tortát, csak tésztának hívják.

agree  Katalin Szilárd
6 mins

agree  xxxkriszti_214
9 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
vörösbársony sütemény, vörösbársony-sütemény


Explanation:
A cake inkább sütemény, mint torta. A torta neve "tart", eselteg "layer-cake". A vörösbársonyt meg inkább egybeírnám. A szóbanforgó süti nevének kötőjeles változatával is találkoztam egyébként, sőt, inkább az utóbbira szavaznék, de azért megadom mindkettőt.

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap1 óra (2009-02-24 22:23:27 GMT)
--------------------------------------------------

Ha itt azonban mégis tortáról van szó és nem süteményről, amint azt egy kolléga lentebb megjegyezte, akkoris inkább az egybeírt változatot javasolnám. Vörösbársony torta, vagy vörösbársony-torta.

Example sentence(s):
  • ...ott még 25 dolláros karamellás süteményről volt szó -, a hatvanas években már "Waldorf-Astoria vörösbársony-sütemény", majd egy évtized múlva már "Mrs. Fields sütije" néven írtak a receptről.

    Reference: http://hvg.hu/Tudomany/20070514_hoax_legenda_kacsa_urban_leg...
twelverainbow
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Judith Kiraly: A cake-et lehet fordítani többféleképpen, de ebben az esetben tortát jelent. Belül piros az ételfestéktől (ízlés kérdése), kívül fehér bevonat van rajta. A red fordítása viszont számomra nem egyértelmű, hogy mitől vörös és nem piros, ez egy másik kérdés.
2 hrs
  -> Lehethogy ezesetben tortáról van szó, bár a kérdező ezt nem közölte. A vörösbársony-sütemény a red velvet cake pontos fordítása. Nálunk ugyanis a tortát "tart"-nak nevezik. Bár ez helyenként változhat.