KudoZ home » English to Hungarian » Cooking / Culinary

fudge

Hungarian translation: sűrű csokoládékrém, csokoládémassza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fudge
Hungarian translation:sűrű csokoládékrém, csokoládémassza
Entered by: Katalin Horváth McClure

19:59 Jan 21, 2004
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Cooking / Culinary / cooking
English term or phrase: fudge
layered chocolate fudge cake
a szótár szerint a fudge=amerikai édesség. Ezt eddig is tudtam, de azt mégsem írhatom, hogy réteges csokoládés amerikai édesség torta:). Tudtok rá esetleg valami megfelelő magyar szót?
aronakos
United States
sűrű csokoládékrém, csokoládémassza
Explanation:
Nagyon jó kérdés.
A fudge is nagyon jó. (Már aki szereti az édességet.)
Úgy tudnám leírni, mint puha csokoládé, vagy megszilárdult csokoládékrém. De halmazállapotára tekintve sokkal puhább, mint a táblás csokoládé.
Sokféle ízesített változata van, karamellás is, ahogy Kathrin írta, de az nem az alapváltozat.
A fudge készítésekor folyékony állapotú a keverék, forró, mert főzik. Utána ez valamennyire lehül, ekkor jól felverik habosra, és ezt öntik ki tepsibe, vagy formába, ahol kihül, megszilárdul. Utána lehet felszeletelni. Nem kell tehát sütni. A főbb alapanyagok a vaj, tejszín, vagy tej, és kakaópor, vagy csokoládé, fűszerek, magvak, stb.
A chocolate fudge az egyértelműen ez a csokoládémassza.
A sima "chocolate fudge cake" az pedig ennek egy tortává alakított változata, ahol a fudge alapanyagához még lisztet meg egyebeket kevernek, hogy tészta legyen belőle, és ezt megsütik.
A "layered chocolate fudge cake" az pedig olyan torta, aminek a tésztája is csokoládés, de ráadásul fudge a tölteléke (az egész nagyon-nagyon édes...)
Ezt a tortát magyarul csokoládékrémes tortának lehetne talán nevezni, bár a fudge az sűrűbb, mint a csokoládékrém, inkább csokoládémassza, így szóba jöhet még a csokoládémasszával töltött torta.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
ez a leírás + a linkek közelítették meg legjobban ami a receptből is kiolvasható volt. köszönöm :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sűrű csokoládékrém, csokoládémassza
Katalin Horváth McClure
4csokis-karamellás torta
Kathrin.B
4Csokolade kocka, Csokikrem kockascuba
3 -1csokoládémáz
Krisztina Lelik


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
csokis-karamellás torta


Explanation:
Ismereteim szerint fudge= tejkaramella.

A tortáknál a *layer*-t többnyire nem fordítják magyarra, mert nálunk alapértelmezett, hogy egy torta több lapból, rétegböl áll és lehetöleg jó vastag krém van közöttük.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-01-21 20:07:19 GMT)
--------------------------------------------------

Találtam egy recept leírást. Ebben karamellizációs müveleteket nem igazán látok, így szimpla

\"Csokitorta\" is lehet. Sajna kép nincs.

http://www.abc.net.au/centralqld/stories/s584248.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2004-01-21 20:17:15 GMT)
--------------------------------------------------

Itt van még egy \"fudge\"-s desszert, ahol számomra úgy tünik, hogy az öntet képviseli a \"fudge\"-t.

Ennek alapján vélhetöen Csoki-öntetes torta.


Ha rákeresel a teljes \"layered chocolate fudge cake\" kifejezésre, láthatod a találatok alapján, hogy eltérö számú rétegekkel is készülhet ez az édesség.

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2004-01-21 20:24:36 GMT)
--------------------------------------------------

Részlet az alábbi linkröl:

\"What\'s the key to making fantastic fudge?

Fudge is classified as a crystalline candy. The goal is to produce very fine sugar crystals by controlling the form and content of sugar, using the correct temperature and stirring correctly. Fudge should be soft but firm with a smooth texture.

The sugar syrup mixture for fudge should be heated to the soft ball stage, which is 234 to 240 degrees. After heating, the mixture is cooled to about 120 degrees. The fudge should not be stirred while cooling. It is important not to cool it too much because it will not form smooth, crystalline fudge. The fudge has a shiny appearance at this point. After cooling, stir the fudge vigorously. This creates a dull finish and a creamy smooth texture with very fine sugar crystals. The fudge should hold its shape when dropped from a spoon. If overbeaten, the fudge will become too hard. This can be corrected by reheating.

Typical fudge contains a dairy ingredient such as milk or half-and-half. Curdling can occur because the acid in the chocolate curdles milk proteins. To prevent curdling, stir the fudge mixture steadily during the heating step.

Marshmallow fudge uses regular marshmallows or marshmallow cream. Marshmallows are made from sugar, egg whites and gelatin. The addition of egg whites and gelatin will coat the sugar crystals and keep them small. This results in creamy fudge. \"


Szerintem ez a fudge (tej)karamellás / karamellaszerü öntet, krém.

http://www.ljworld.com/section/cookingqa/story/155273

Kathrin.B
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sűrű csokoládékrém, csokoládémassza


Explanation:
Nagyon jó kérdés.
A fudge is nagyon jó. (Már aki szereti az édességet.)
Úgy tudnám leírni, mint puha csokoládé, vagy megszilárdult csokoládékrém. De halmazállapotára tekintve sokkal puhább, mint a táblás csokoládé.
Sokféle ízesített változata van, karamellás is, ahogy Kathrin írta, de az nem az alapváltozat.
A fudge készítésekor folyékony állapotú a keverék, forró, mert főzik. Utána ez valamennyire lehül, ekkor jól felverik habosra, és ezt öntik ki tepsibe, vagy formába, ahol kihül, megszilárdul. Utána lehet felszeletelni. Nem kell tehát sütni. A főbb alapanyagok a vaj, tejszín, vagy tej, és kakaópor, vagy csokoládé, fűszerek, magvak, stb.
A chocolate fudge az egyértelműen ez a csokoládémassza.
A sima "chocolate fudge cake" az pedig ennek egy tortává alakított változata, ahol a fudge alapanyagához még lisztet meg egyebeket kevernek, hogy tészta legyen belőle, és ezt megsütik.
A "layered chocolate fudge cake" az pedig olyan torta, aminek a tésztája is csokoládés, de ráadásul fudge a tölteléke (az egész nagyon-nagyon édes...)
Ezt a tortát magyarul csokoládékrémes tortának lehetne talán nevezni, bár a fudge az sűrűbb, mint a csokoládékrém, inkább csokoládémassza, így szóba jöhet még a csokoládémasszával töltött torta.



    Reference: http://www.chocolatesandfudge.co.uk/fudge.htm
    Reference: http://www.abc.net.au/centralqld/stories/s584248.htm
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
ez a leírás + a linkek közelítették meg legjobban ami a receptből is kiolvasható volt. köszönöm :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MARIA LEIDAL KOVACS: A konyhai tapasztalataim alapján én is megerősítem. Ilyen kiöntött változattal nem találkoztam, hanem vödörben szállították hozzánk a kész chocolate fudge-ot, ami elég nehezen kenhető csokikrém/-massza volt, mi piskóta jellegű sütit vontunk be vele.
8 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
csokoládémáz


Explanation:
Ez olyan csokoládémáz mint amilyen pl a zserbón van. A layered szót felejtsd el, ahogy azt Kathrin is írta minden magyar torta layered.

Krisztina Lelik
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
a recept szerint sincs köze a csokimázhoz

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Nem csokoládémáz, és tutira nem olyan, mint ami a zserbón van. Ezt tapasztalatból mondom, mindkettőhöz volt szerencsém, zserbót csak cukrászdában ettem, de fudge-ot készítettem is. Lásd még a képeket a megadott linkeknél. A máz az "icing" angolul.
23 hrs
The asker has declined this answer
Comment: a recept szerint sincs köze a csokimázhoz

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Csokolade kocka, Csokikrem kocka


Explanation:
Nem igazan torta, es sima csokolademasszanal tobb (persze az az alapja). Mivel altalaban kockara vagva talaljak es aruljak (a zserbohoz hasonlo meretu), ezert hasznalom a kocka szot.

scuba
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian