KudoZ home » English to Hungarian » Economics

keynote research

Hungarian translation: alapkutatás


13:09 Mar 16, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Economics / bormarketing
English term or phrase: keynote research
ausztrália borprogramja
http://www.wineaustralia.com/australia/LinkClick.aspx?fileti...

Keynote research - Develop keynote research programs that
further enhance the sector’s understanding of its market
opportunities and the economic importance of innovation,
and that build on the sector’s knowledge of contributors to
vine and wine quality.
sbi85
Hungarian translation:alapkutatás
Explanation:
(1) Alapkutatás:

olyan kísérleti és elméleti munka, amelynek elsődleges célja új ismeretek szerzése (tudásbővítés), a közvetlen felhasználás vagy alkalmazás szándéka nélkül (tiszta alapkutatás). Célzott alapkutatás az, amellyel szemben elvárásként fogalmazódik meg, hogy az eredményezett nagyobb tudás alkalmas legyen már felismert vagy a jövőben várhatóan felmerülő problémák megoldására.

http://www.mtakszi.iif.hu/szolg.htm
Selected response from:

Angéla Görbe
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1alapkutatásAngéla Görbe
5kiemelt kutatási program
Attila Piróth


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
keynote research program
kiemelt kutatási program


Explanation:
A "keynote" a "research program"-ra vonatkozik. A kiemelt csak az egyik lehetőség a sok közül.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
alapkutatás


Explanation:
(1) Alapkutatás:

olyan kísérleti és elméleti munka, amelynek elsődleges célja új ismeretek szerzése (tudásbővítés), a közvetlen felhasználás vagy alkalmazás szándéka nélkül (tiszta alapkutatás). Célzott alapkutatás az, amellyel szemben elvárásként fogalmazódik meg, hogy az eredményezett nagyobb tudás alkalmas legyen már felismert vagy a jövőben várhatóan felmerülő problémák megoldására.

http://www.mtakszi.iif.hu/szolg.htm

Angéla Görbe
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
1 day1 hr