KudoZ home » English to Hungarian » Education / Pedagogy

knowledge economy

Hungarian translation: tudásalapú gazdaság


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:knowledge economy
Hungarian translation:tudásalapú gazdaság
Entered by: Janos Hideg

07:32 Oct 29, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: knowledge economy
a mondat: 'The development of modern knowledge economies has increased the importance of education policy'. A szöveg oktatásügyról, oktatásról szól általánosságban.
ghostghost
tudás alapú gazdaság
Explanation:
Annyival jobb a tudágazdaságnál, hogy egyérteművé teszi a két szó viszonyát.
Selected response from:

Janos Hideg
Hungary
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4tudás alapú gazdaságJanos Hideg
5 +1tudásgazdaságxxxHungi


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tudásgazdaság


Explanation:
Így hívják magyarul.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
4 mins
  -> Köszönöm!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
tudás alapú gazdaság


Explanation:
Annyival jobb a tudágazdaságnál, hogy egyérteművé teszi a két szó viszonyát.

Example sentence(s):
  • Az információs társadalom, a tudás alapú gazdaság megvalósítása...

    Reference: http://www.maesholnap.hu/portal/cikk2.php?idc=20060719-15380...
Janos Hideg
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu
31 mins

agree  Erzsébet Czopyk: OK, de a tudásalapút egybeírjuk.
1 hr

agree  ValtBt
21 hrs

agree  Istvan Abosi: Egyébként az angol eredeti is: "knowledge-based economy", a "knowledge-based society" kiegészítéseképpen (amit ugye 2010-re kellene elérnünk az EU-ban, de így nem megy) - Én brüsszeli szakértőként naponta használom ezt. :-) István
3 days22 hrs