KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

non-earthed plugs "with two round pins"

Hungarian translation: földeletlen dugaszok/csatlakozók két kerek érintkezővel


09:21 May 19, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Electronics / Elect Eng
English term or phrase: non-earthed plugs "with two round pins"
Kedves kollégák, tudja valaki, hogy mi ennek a magyar megfelelöje? Különösen az idézöjeles részre kellene egy szakszerü megoldás. Elöre is megköszönöm.
Monika Nospak
Hungarian translation:földeletlen dugaszok/csatlakozók két kerek érintkezővel
Explanation:
A legegyszerűbb csatlakozódugaszról van szó, biztos van ilyen otthon: non-earthed földeletlent jelent;
a pin az érintkező, ma dugasz ága/villája. A "two-pin plug" villás dugóként, kétágú dugós csatlakozóként szerepel a műszaki szótárban, de az érintkező is tökéletesen érthető.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Mégegyszer köszönöm!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3földeletlen dugaszok/csatlakozók két kerek érintkezővel
Attila Piróth
4földeletlen dugvillák kör keresztmetszetű csatlakozókkal/pólusokkal
Attila Hajdu
4földeletlen dugókHalmoforBT


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
non-earthed plugs with two round pins
földeletlen dugaszok/csatlakozók két kerek érintkezővel


Explanation:
A legegyszerűbb csatlakozódugaszról van szó, biztos van ilyen otthon: non-earthed földeletlent jelent;
a pin az érintkező, ma dugasz ága/villája. A "two-pin plug" villás dugóként, kétágú dugós csatlakozóként szerepel a műszaki szótárban, de az érintkező is tökéletesen érthető.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 403
Grading comment
Mégegyszer köszönöm!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros
10 mins

agree  xxxHungi: Ahogy a magyarázatban írtad: csatlakozódugaszok
24 mins

disagree  HalmoforBT: A "dugasz" szó csak a "dugaszalj" összetételben használatos, önállóan csak a "dugó" használatos. A hálózati dugók (földelt vagy földeletlen) esetében az érintkezőt általában "csap"-nak mondjuk. Hidd el, hogy már kikopott a használata.
32 mins
  -> A dugasz szó önmagában is használatos, nem tévedésből/figyelmetlenségből szerepel így is a műszaki szótárban (a plug szónál). A csapnál pedig közérthetőbbnek érzem az érintkezőt.

agree  MandC: Kerek? Nem hengeres?
2 hrs
  -> Igen, a hengeres / kör keresztmetszetű a pontosabb - de a kerek sem érthető félre

agree  fellner
5 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non-earthed plugs
földeletlen dugók


Explanation:
Teljes szöveggel: "Földeletlen (hálózati) csatlakozódugó két kerek csappal."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2005-05-19 10:27:09 GMT)
--------------------------------------------------

Piróthnak: A csap használata is majdnem kizárólagos ezeknél a \"bumszli\" érintkezőknél, mint ahogy a tranzisztor/IC-fogalat(/elektroncső régebben) esetében is a \"láb\" szót használjuk az érintkező helyett.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non-earthed plugs
földeletlen dugvillák kör keresztmetszetű csatlakozókkal/pólusokkal


Explanation:
Ha tudsz, kérj róla ábrát/képet/további infót a megrendelőtől.

Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 88