KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

DC-decoupled

Hungarian translation: galvanikusan leválasztott


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:DC-decoupled
Hungarian translation:galvanikusan leválasztott
Entered by: SZM

12:05 Jun 24, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: DC-decoupled
digital bit input, 4 Bit, DC-decoupled

Csak felsorolásban van, szövegösszefüggés nélkül.
SZM
galvanikusan leválasztott
Explanation:
"Átviteli formátumok

A digitális jelek átalakítása villamos jellé a formázás. A formázáson belül két fontos csoportot különböztetünk meg:

az egyenáram mentes eljárások, azaz az átvitel galvanikusan leválasztott.
önvezérlő formátumok, melyek az átviendő információ mellett az órajelet is átviszik."

*** A 2. linkből idemásolva

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 11 mins (2005-06-24 17:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Jelátvitelnél:
Galvanikusan leválasztott (/elválasztott) jelátvitel esetén a két pont között csak az információ juthat át, elektromos áram nem. Ezt a legtöbbször optocsatolóval oldják meg (az elektromos jelek fényjelekké alakításával).

Tágabb értelemben azt jelenti, hogy a két pont között nem folyhat elektromos áram. A transzformátor ilyen értelemben választja le galvanikusan a fogyasztót.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 53 mins (2005-06-24 20:59:05 GMT)
--------------------------------------------------

Statisztika:

\"egyenfeszültségről leválasztott\"
0 db Google találat

\"galvanikusan leválasztott\"
167 db Google találat

\"galvanikusan leválasztott\" + \"bemenet\"
77 db Google találat
Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
Jól feladtátok nekem is a leckét, mindkettő nagyon tetszik, más alapon nem is tudnám eldönteni, mint a Google találatok alapján. Ennél többet úgyis csak a megbízó tudna mondani erről. Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2egyenfeszültségről leválasztott
Csaba Burillak
4galvanikusan leválasztott
Attila Hajdu


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
dc-decoupled
egyenfeszültségről leválasztott


Explanation:
Valószínűleg arról van szó, hogy pl. egy jel erősítésekor leválasztják az egyenfeszültséget (általában kondenzátor segítségével).

Csaba Burillak
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: Mondják csatolásmentesítésnek is, de ez sokkal jobb.
6 mins
  -> Köszönöm.

agree  Zoltán Medgyesi
2 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Andras Szekany: sajnos, nagyon jó szándékú, de leiterjakab.. a fogalmat az elektrotechnika pontosan defineálta (már régen)
18 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dc-decoupled
galvanikusan leválasztott


Explanation:
"Átviteli formátumok

A digitális jelek átalakítása villamos jellé a formázás. A formázáson belül két fontos csoportot különböztetünk meg:

az egyenáram mentes eljárások, azaz az átvitel galvanikusan leválasztott.
önvezérlő formátumok, melyek az átviendő információ mellett az órajelet is átviszik."

*** A 2. linkből idemásolva

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 11 mins (2005-06-24 17:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Jelátvitelnél:
Galvanikusan leválasztott (/elválasztott) jelátvitel esetén a két pont között csak az információ juthat át, elektromos áram nem. Ezt a legtöbbször optocsatolóval oldják meg (az elektromos jelek fényjelekké alakításával).

Tágabb értelemben azt jelenti, hogy a két pont között nem folyhat elektromos áram. A transzformátor ilyen értelemben választja le galvanikusan a fogyasztót.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 53 mins (2005-06-24 20:59:05 GMT)
--------------------------------------------------

Statisztika:

\"egyenfeszültségről leválasztott\"
0 db Google találat

\"galvanikusan leválasztott\"
167 db Google találat

\"galvanikusan leválasztott\" + \"bemenet\"
77 db Google találat



    Reference: http://www.google.co.hu/search?hl=hu&as_qdr=all&biw=1379&q=%...
    Reference: http://www.vts.su.ac.yu/~mistvan/ipinf/arany071.doc
Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 88
Grading comment
Jól feladtátok nekem is a leckét, mindkettő nagyon tetszik, más alapon nem is tudnám eldönteni, mint a Google találatok alapján. Ennél többet úgyis csak a megbízó tudna mondani erről. Köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Zoltán Medgyesi: Tudtommal az egyenáramtól mentesség független a galvanikus leválasztástól...
39 mins
  -> Nem tudom, "egyenáramtól mentességen" mit értesz. Digitális bemenet jellemzőjeként a "galvanikusan leválasztott" valószínű.

neutral  HalmoforBT: A galvanikus leválasztás azt jelenti, hogy nincs fémes összeköttetés. Ez főleg váltóáramú (hálózati) táplálás esetén fontos biztonsági okokból. Lásd pl.: www.puskas.hu/fizika_eve/anyag/kovacsandras/tudok.pdf.
1 hr
  -> Nem értem ezt a megjegyzést. A "nincs fémes összeköttetés" definíció elég vicces. Tehát galvanikus leválasztás = szigetelés? Érdekes lenne... Leírom megjegyzésként, hogy mi a meghatározása szerintem.

agree  Andras Szekany: pontosan erről van szó - a magyarázatok is ok - a gugli ilyen szakkérdésekben nem mérvadó
16 hrs
  -> Igaz, a webstatisztika nem megkérdőjelezhetetlen, de azért jelez valamit. Ilyen nagy találati eltérés meg mindenképpen. Az sem mindegy, hogy a találat milyen típusú dokumentumból jön (kik, milyen céllal állították össze).