KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

left-hand drive vehicles

Hungarian translation: balkormányos járművek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:left-hand drive vehicles
Hungarian translation:balkormányos járművek
Entered by: SZM

11:20 Feb 21, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: left-hand drive vehicles
Ezt hogy értelmezitek? Balkormányos, mert baloldalon ülve vezetjük, vagy jobbkormányos, mert az út baloldalán közlekedünk vele.

Gyanítom, hogy a megszokott balkormányos autókról van szó, mert európai és amerikai fogyasztóknak készült az anyag. De azért félreérthetőnek találom. Ti is? (Kép persze most sincs sehol)
SZM
balkormányos járművek
Explanation:
balkormányos
A linken láthatóak képek a járművekről, egyértelmű
Selected response from:

E-Word
Grading comment
Igen, közben a megbízó is visszaigazolta, hogy az eredeti elképzelés a jó. A két lehetőség közül a tömörebbiket választottam. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4bal oldali kormányosjuvera
5 +1balkormányos járművek
E-Word
4jobbkormányos járművekHalmoforBT


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bal oldali kormányos


Explanation:
Mert ott a kormány.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elizabeth Rudin: Így van, balkormányos.
36 mins
  -> Kösz.

agree  xxxHungi: Ahogy Elizabeth mondja.
53 mins
  -> Kösz. Igen, csak ki akartam írni.

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
57 mins
  -> Kösz.

agree  gabw: http://www.lhdinessex.com/used_lhd.asp - itt képek is vannak, azokon látszik, hogy balkormányos
4 hrs
  -> Kösz.

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
balkormányos járművek


Explanation:
balkormányos
A linken láthatóak képek a járművekről, egyértelmű


    Reference: http://www.findit.co.uk/cars/lhd.php
E-Word
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Igen, közben a megbízó is visszaigazolta, hogy az eredeti elképzelés a jó. A két lehetőség közül a tömörebbiket választottam. Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: Igen, ez a helyes és azonnal érthető, félreértést nem okozó, kifejezés
2 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jobbkormányos járművek


Explanation:
www.brianlucas.ca/roadside/
Which side of the road do they drive on?Changing from left-hand to right-hand drive in the USA ... The rules about which side of the road people drive on are clear, but there are also "rules" that ...



--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-02-21 11:39:16 GMT)
--------------------------------------------------

Azaz az út baloldalán (balra hajts, jobbra előzz) való közlekedésre gyártott járművek.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-21 12:26:19 GMT)
--------------------------------------------------

Azért nézd/nézzétek meg a fenti autentikusnak tűnő terjedelmes/részletes összefoglalót.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-21 12:37:45 GMT)
--------------------------------------------------

Továbbá a *left-hand drive* az összetartozó fogalom. A kérdés az, hogy a *drive* értelmezése a vezetésre, vagy az úton haladásra vonatkozik-e.
Találtam viszont egy másik cikket, amely arról győz meg, hogy tévedtem, mert:
The rule of the road refers to which side of the road traffic drives on. Left-hand traffic (LHT) and Right-hand traffic (RHT), not to be confused with LHD and RHD, are also terms used to describe which side of the road traffic drives on. (http://en.wikipedia.org/wiki/Left_hand_drive#Vehicles)
Csak azért nem rejtem el a téves javaslatomat, mert a két idézett cikk tanulságos olvasmány.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442