KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

Desktop Stand

Hungarian translation: (asztali) talp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Desktop Stand
Hungarian translation:(asztali) talp
Entered by: SZM

09:15 Aug 2, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Plazma tévé
English term or phrase: Desktop Stand
A tévékészülék talpa, az ábrámon éppen kerek, amelyen a képernyő el is fordítható.
Pillanatnyilag "talp" jut eszembe, tudtok jobbat is?
SZM
(asztali) talp
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 29 perc (2006-08-02 09:44:34 GMT)
--------------------------------------------------

Kissé szabadabb fordításban „forgatható talp”
„Forgatható talp TH-50PV500 plazma tv-hezszín: ezüst méretek (cm): (sz x m x m) 88,8 x 21,3 x 39,9 súly: 14 kg”
http://www.arukereso.hu/hifi-tv-allvany-c3568/panasonic-ty-s...


--------------------------------------------------
Note added at 37 perc (2006-08-02 09:53:17 GMT)
--------------------------------------------------

„forgatható és dönthető talp”, ekkor már az asztali jelző is elhagyható
http://www.plazmadiszkont.hu/panasonictx23.html
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
A talpat tartom a legjobbnak, nem feltétlenül azért, mert ez volt az eredeti elképzelésem. Legszívesebb a "forgathatót" is hozzátenném, csak több típust is átfog az anyag, és semmi bizonyíték rá, hogy mindegyiknek forgatható a talpa. Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3(asztali) talp
Attila Széphegyi
4 +1talapzati állvány
Wytske van der Veen-Kocsis
4asztali állványHalmoforBT


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
desktop stand
talapzati állvány


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-08-02 09:31:24 GMT)
--------------------------------------------------

erre gondoltál?


    Reference: http://www.digitalko.hu/alkateg/index2.htm?lap=tv-philips-pl...
Wytske van der Veen-Kocsis
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SSDD: vagy csak talpazata
1 min

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
desktop stand
(asztali) talp


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 29 perc (2006-08-02 09:44:34 GMT)
--------------------------------------------------

Kissé szabadabb fordításban „forgatható talp”
„Forgatható talp TH-50PV500 plazma tv-hezszín: ezüst méretek (cm): (sz x m x m) 88,8 x 21,3 x 39,9 súly: 14 kg”
http://www.arukereso.hu/hifi-tv-allvany-c3568/panasonic-ty-s...


--------------------------------------------------
Note added at 37 perc (2006-08-02 09:53:17 GMT)
--------------------------------------------------

„forgatható és dönthető talp”, ekkor már az asztali jelző is elhagyható
http://www.plazmadiszkont.hu/panasonictx23.html


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
A talpat tartom a legjobbnak, nem feltétlenül azért, mert ez volt az eredeti elképzelésem. Legszívesebb a "forgathatót" is hozzátenném, csak több típust is átfog az anyag, és semmi bizonyíték rá, hogy mindegyiknek forgatható a talpa. Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  T. Czibulyás: Igen, forgatható, vagy elforgdítható
52 mins
  -> Köszönöm.

agree  Zoltán Medgyesi
4 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Erzsébet Czopyk
4 days
  -> Köszönöm.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
desktop stand
asztali állvány


Explanation:
A két előttem szóló javaslatából összekovácsolva. Szerintemm ugyanis ezt használják a leginkább. Ezt igazolja a Google keresés is, ahol erre sokszor több találat van.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: Igazad van, bár elterjedten használják, számomra a bevált TV állvány kifejezés miatt zavaró az asztali állvány elnevezés, mivel az előbbi legtöbbször egy komoly szerkezet, míg az utóbbi egy talpból és esetleg egy tartóból áll. De ez szubjektív vélemény.
1 hr
  -> Ne haragudj, de nem értem a hozzászólásodat.