KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

hot plate

Hungarian translation: grillezőlap


15:44 Mar 21, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: hot plate
Úgy látom, nem szokták fordítani, de esetleg létezhet igazi magyar elnevezés a Hunglish helyett?
SZM
Hungarian translation:grillezőlap
Explanation:
Na akkor mostanra kiderült, hogy miről van szó.
Akkor ugye ez konyhai felszerelés (nem laboratóriumi, mert az lett volna a másik lehetőség), és nem önálló berendezés, hanem egy gázégős főzőlap része.
Ebben az esetben pontosan tudom, hogy mi ez. Van 4 gázégő körben és középen van ez a lap, amin húst vagy halat lehet sütni. Ez nem arra van, mint a normál villanyrezsó, hogy edényt tegyünk rá.
Ezt grillezőlapnak hívják a magyar "konyhanyelvben".

Lásd pl:
http://www.konyhaweb.hu/konyha/berendezes/gepek/kulonleges/i...
Itt kép is van, és a japán nevét (Teppan Yaki) is említik.

http://mindmegette.hu/index.php?apps=lkkonyha
Itt pedig le kell görgetni a Tűz látványos helye c. részhez:
"A főzőfelületen kisebb-nagyobb gázégők, wokégő, fritőz, valamint sütő- vagy grillezőlap osztozhat, a sütő akár multifunkciós, pirolitikus bevonatú is lehet."

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap13 perc (2007-03-22 15:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, az egész berendezés lesz a "gáz főzőlap", vagy csak főzőlap, és ez a grillezőlap a része. (Feltéve, hogy nincs alatta sütő, hanem csak a felső rész, ami a konyhai pult felületébe építhető. Ha sütő is van alatta, és az egész egy különálló berendezés, akkor ugye persze tűzhely a neve.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Igen, ahogy megbeszéltük, köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1grillezőlap
Katalin Horváth McClure
4(villany)főzőlap/(villany)rezsó
István Hirsch


Discussion entries: 5





  

Answers


1 day10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
grillezőlap


Explanation:
Na akkor mostanra kiderült, hogy miről van szó.
Akkor ugye ez konyhai felszerelés (nem laboratóriumi, mert az lett volna a másik lehetőség), és nem önálló berendezés, hanem egy gázégős főzőlap része.
Ebben az esetben pontosan tudom, hogy mi ez. Van 4 gázégő körben és középen van ez a lap, amin húst vagy halat lehet sütni. Ez nem arra van, mint a normál villanyrezsó, hogy edényt tegyünk rá.
Ezt grillezőlapnak hívják a magyar "konyhanyelvben".

Lásd pl:
http://www.konyhaweb.hu/konyha/berendezes/gepek/kulonleges/i...
Itt kép is van, és a japán nevét (Teppan Yaki) is említik.

http://mindmegette.hu/index.php?apps=lkkonyha
Itt pedig le kell görgetni a Tűz látványos helye c. részhez:
"A főzőfelületen kisebb-nagyobb gázégők, wokégő, fritőz, valamint sütő- vagy grillezőlap osztozhat, a sütő akár multifunkciós, pirolitikus bevonatú is lehet."

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap13 perc (2007-03-22 15:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, az egész berendezés lesz a "gáz főzőlap", vagy csak főzőlap, és ez a grillezőlap a része. (Feltéve, hogy nincs alatta sütő, hanem csak a felső rész, ami a konyhai pult felületébe építhető. Ha sütő is van alatta, és az egész egy különálló berendezés, akkor ugye persze tűzhely a neve.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 464
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Igen, ahogy megbeszéltük, köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: Azért nincsenek agree-k, Kati, mert ilyet a honpolgár legfeljebb katalógusban lát , vagy álmában, ezt az újgazdagoknak találták ki, normális fizetésből élő állampolgár meg se tudja fizetni...
3 hrs
  -> Köszi az egyetértést, a többi viszont nem értem, hogy jön ide.

neutral  István Hirsch: Nincs ellentmondás. Az adott berendezés adott része lehet hogy "grillezőlap", de a kérdés a "hot plate", ami többszáz kép és definíció tanusága szerint (általában hordozható) (villany)főzőlap/rezsó, így a szótárba nem kerühet be mint grillezőlap.
13 hrs
  -> A rezsó is egy lehetséges fordítása a hot plate szónak, de nem az egyetlen, és nem itt. A szótárba minden lehetséges fordítás bekerülhet, és jobb is, ha bekerül. Szövegkörnyezet alapján fordítunk. A hot plate fordítása ebben az esetben grillezőlap.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(villany)főzőlap/(villany)rezsó


Explanation:
A hot plate meghatározása:
"a portable electric appliance for heating or cooking or keeping food warm".
(http://wordnet.princeton.edu/perl/webwn)
Angol-magyar nagyszótár:
hot-plate = (villany)főzőlap, resó

--------------------------------------------------
Note added at 3 nap22 óra (2007-03-25 13:57:31 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdező "hot plate" feletti öt kérdése innen lehet:
http://82.112.108.198/downloads/C701G.pdf
4 gázégős, 1 villany főzőlapos tűzhely. Figyelmeztetések a "hot plate"-re vonatkozóan:
Use only flat pans and with sufficiently thick base,
equal or not much superior than that of the plate.
Do not switch the electric plate without the pan
over the plate.
DO NOT COOK ANY FOOD ON THE PLATE SURFACE.

István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 151