KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

cable gland

Hungarian translation: kábel bevezető tömszelence


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cable gland
Hungarian translation:kábel bevezető tömszelence
Entered by: SZM

11:34 Oct 20, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / falra, kertbe stb. szerelhető lámpa
English term or phrase: cable gland
Insert the mains cable (use cable in diameter 10-14mm) into the cable gland, connect it to the terminal block and fit the lamp into the housing.

Kábelhüvelynek fordítható?
SZM
kábel bevezető tömszelence
Explanation:
767615 KáBEL BEVEZETő/TöMSZELENCE/ 180 10
http://www.procontrol.hu/Kiarver/KiarNagy.xls


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-10-20 13:09:26 GMT)
--------------------------------------------------

Alapvetően tömítési és rögzítési funkciója van:
"Cable Gland
-Material: UL approved Nylon 66, 94V-2.
-Well designed for insulation, waterproof and impact resistant.
-Used extensively for protection and fixation of cables in control panel and apparatus."
http://kss.ee.allproducts.com/cable_gland.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-10-20 13:15:11 GMT)
--------------------------------------------------

"kábel bevezető szigetelő" fordítása is van:
002203 STB2ZOLL CABLE-GLAND STB 24,961 1 M
I - Moeller kisfeszültségű készülékek
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Így már teljesen világos, kábel bevezetővel meg anélkül is, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3kábel bevezető tömszelence
Attila Széphegyi
5kábelszorító bilincs
Áron Török


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kábelszorító bilincs


Explanation:
v. hüvely

Áron Török
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
kábel bevezető tömszelence


Explanation:
767615 KáBEL BEVEZETő/TöMSZELENCE/ 180 10
http://www.procontrol.hu/Kiarver/KiarNagy.xls


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-10-20 13:09:26 GMT)
--------------------------------------------------

Alapvetően tömítési és rögzítési funkciója van:
"Cable Gland
-Material: UL approved Nylon 66, 94V-2.
-Well designed for insulation, waterproof and impact resistant.
-Used extensively for protection and fixation of cables in control panel and apparatus."
http://kss.ee.allproducts.com/cable_gland.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-10-20 13:15:11 GMT)
--------------------------------------------------

"kábel bevezető szigetelő" fordítása is van:
002203 STB2ZOLL CABLE-GLAND STB 24,961 1 M
I - Moeller kisfeszültségű készülékek


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Így már teljesen világos, kábel bevezetővel meg anélkül is, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Egyszerűen "kábelbevezető" - http://www.google.hu/search?hl=hu&q="kábelbevezető"&meta=
4 hrs
  -> Németben kábelbevezetés.

agree  Janos Barocsi: "Tömszelence" elegendő, a szövegből érthető, hogy kábelről van szó.
4 hrs
  -> Pontoskodni akartam.

agree  Andras Szekany: "bevezető" nem köll, a gland az tömszelence (szereléstechnikában általános fogalom) meg persze, bizonyos szivattyúknak is alkotó eleme
1 day17 hrs
  -> Köszönöm.