KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

Heading Up

Hungarian translation: Haladási irány szerinti (megjelenítés)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Heading Up
Hungarian translation:Haladási irány szerinti (megjelenítés)
Entered by: SZM

17:48 Nov 10, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / GPS
English term or phrase: Heading Up
A GPS kijelzőjéről van szó.
Jól gondolom, hogy a térkép a haladási iránynak megfelelően tájolódik be, a földrajzi iránytól függetlenül?
SZM
Haladási irány szerinti (megjelenítés)
Explanation:
Ha a kijelzés üzemmódjáról van szó, akkor igen, a "heading up mode" az, amikor a térkép felső része mindig a haladási irány, ezen kívül lehet még "north up" (ill. még 3D).

"Ahead mode / Heading Up mode: the top of the map is oriented in the direction you are currently moving.

Northward mode / North Up mode: the map is always oriented to the north"

"The map can be displayed with the top of the display in the direction of your heading or North.
1. ...
2. Tap Map Options.
3. Select Heading Up or North Up."

"In Heading Up mode, the vehicle icon faces up, i.e., forward in the direction of travel, and the map display
rotates under it as the system tracks your route.
In North Up mode, the map scrolls so that North on the map is oriented to the top of the display. The vehicle
icon faces in the direction of travel while the compass displays the direction of travel.
In 3D mode, the map displays a 3D perspective of the road network."

http://www8.garmin.com/manuals/Geko201_OwnersManual.pdf
http://www.magellangps.com/assets/manuals/Maestro_3140_Manua...
http://www.infogation.com/manuals/Odyssey_Mobile_Users_Guide...

Magyarul:

"Választható térkép-orientáció:
Észak fent (klasszikus térkép-megjelenítés, a haladási irányt jelző nyíl forog az Észak-Dél tájolású térképen)
Haladási irány fent (a haladási irányt jelző nyíl mindig előre néz, a program a térképet forgatja a felhasználó alatt)
3D perspektivikus nézet "

http://www.w-lantech.hu/index.php?file=content-igobemutat

"Térkép megjelenítés 3D, haladási irány szerinti és északi orientáltságú 2D módban "

http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=541

Olyan használati utasítást is találtam, ahol a "heading up" (ill. track up) üzemmódot "térképforgatásnak" nevezik (szemben az "északi orientációval" és a "madártávlattal"):
http://www.i-go.com/download/iGO_2006_SD_User_Manual_HU_v1_0...

Selected response from:

Kornelia Robertson
United States
Grading comment
Igen, jó volt az eredeti elképzelésem, köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Haladási irány szerinti (megjelenítés)
Kornelia Robertson
3irányba áll
Andras Szekany


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heading up
irányba áll


Explanation:
a térkép azonban csak a térkép iránya (észak - dalolnak a tengerészak) állhat - olyan nincs, hogy a térkép forog. Ez eléggé nehéz, ha az ember nem gyakorló kiránduló...

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 233

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Haladási irány szerinti (megjelenítés)


Explanation:
Ha a kijelzés üzemmódjáról van szó, akkor igen, a "heading up mode" az, amikor a térkép felső része mindig a haladási irány, ezen kívül lehet még "north up" (ill. még 3D).

"Ahead mode / Heading Up mode: the top of the map is oriented in the direction you are currently moving.

Northward mode / North Up mode: the map is always oriented to the north"

"The map can be displayed with the top of the display in the direction of your heading or North.
1. ...
2. Tap Map Options.
3. Select Heading Up or North Up."

"In Heading Up mode, the vehicle icon faces up, i.e., forward in the direction of travel, and the map display
rotates under it as the system tracks your route.
In North Up mode, the map scrolls so that North on the map is oriented to the top of the display. The vehicle
icon faces in the direction of travel while the compass displays the direction of travel.
In 3D mode, the map displays a 3D perspective of the road network."

http://www8.garmin.com/manuals/Geko201_OwnersManual.pdf
http://www.magellangps.com/assets/manuals/Maestro_3140_Manua...
http://www.infogation.com/manuals/Odyssey_Mobile_Users_Guide...

Magyarul:

"Választható térkép-orientáció:
Észak fent (klasszikus térkép-megjelenítés, a haladási irányt jelző nyíl forog az Észak-Dél tájolású térképen)
Haladási irány fent (a haladási irányt jelző nyíl mindig előre néz, a program a térképet forgatja a felhasználó alatt)
3D perspektivikus nézet "

http://www.w-lantech.hu/index.php?file=content-igobemutat

"Térkép megjelenítés 3D, haladási irány szerinti és északi orientáltságú 2D módban "

http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=541

Olyan használati utasítást is találtam, ahol a "heading up" (ill. track up) üzemmódot "térképforgatásnak" nevezik (szemben az "északi orientációval" és a "madártávlattal"):
http://www.i-go.com/download/iGO_2006_SD_User_Manual_HU_v1_0...



Kornelia Robertson
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Igen, jó volt az eredeti elképzelésem, köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
11 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Hungary GMK
13 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
19 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Istvan Nagy
2 days7 hrs
  -> Köszönöm!