KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

nosepiece

Hungarian translation: tárgylencsefoglalat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nosepiece
Hungarian translation:tárgylencsefoglalat
Entered by: SZM

17:23 Jan 18, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Mikroszkóp
English term or phrase: nosepiece
Install the three objectives to the nosepiece, select an eyepiece and put it into the eyepiece tube.

Újabb "mikroszkópikus" kérdés merült fel. A "revolving nosepiece" fordításaként azt találtam, hogy "forgó nosepiece". Nem akarom elhinni, hogy pont erre nincs magyar.
SZM
tárgylencsefoglalat
Explanation:
"A mikroszkópon a tárgylencsefoglalat forgatható, a megfelelô objektív beállítása után adott pozícióban zárolható."
http://www.labinfo.hu/index.php?option=com_content&task=view...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Két majdnem egyforma válasz közül a korábbit választom, és köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tárgylencsefoglalat
Attila Széphegyi
4 +1tárgylencsefoglalat (esetleg tárgylencserevolver)andreanagy
3objektívtartó
Balázs Sudár


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
objektívtartó


Explanation:
The part of a microscope, often rotatable, to which one or more objective lenses are attached.
angol-magyar mikroszkópiai szószedet



    www.taki.iif.hu/talajbio/halbrittera/szoszedet.html -
Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 511

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tárgylencsefoglalat


Explanation:
"A mikroszkópon a tárgylencsefoglalat forgatható, a megfelelô objektív beállítása után adott pozícióban zárolható."
http://www.labinfo.hu/index.php?option=com_content&task=view...


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Két majdnem egyforma válasz közül a korábbit választom, és köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
27 mins
  -> Köszönöm.

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tárgylencsefoglalat (esetleg tárgylencserevolver)


Explanation:
A kifejezés magyar megfelelőjét Országh Angol-magyar szótárában találtam.

andreanagy
Netherlands
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Garamvölgyi
8 mins