KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

watchdog

Hungarian translation: watchdog áramkör, watchdog egység


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:watchdog
Hungarian translation:watchdog áramkör, watchdog egység
Entered by: SZM

19:18 Jan 20, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Autó GPS
English term or phrase: watchdog
Ugyanaz a dilemmám, mint a one touch esetében:

Teljesen átment a köztudatba az eredeti formájában, vagy érdemes "rendszerparaméter-figyelő"-nek fordítani, ami a karakterkorlátozás miatt valószínűleg nem fog menni?
SZM
watchdog áramkör, watchdog egység
Explanation:
a méretétől és a rendszerben elfoglalt helyétől függően
Selected response from:

Sandor Hargittai
Grading comment
Azt hiszem, mindenki így fogja érthetőnek találni, bár jobbnál jobb fordítási tippeket adtatok, de még nincsenek elterjedve, ezért inkább nem alkalmazom őket. Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5watchdog áramkör, watchdog egységSandor Hargittai
4vacsdog :-)
Andras Szekany
3rendszer-puli
Balázs Sudár
2életjelfigyelő, életjelvevő
Kornelia Robertson


Discussion entries: 3





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vacsdog :-)


Explanation:
nem hallottam a funkciót másként megnevezni, természetesen az angol írásmóddal

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 233
Notes to answerer
Asker: Javaslom, ezután nevezzük vacsdögnek, hogy legalább felerészben magyar legyen. :-)


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
életjelfigyelő, életjelvevő


Explanation:
Minden jel arra mutat, hogy a hozzáértők "magyarul" watchdognak nevezik.

Az előző kérdésednél (one touch) viszont hangot adtam annak a véleményemnek, hogy illene lefordítani az angol szavakat, úgyhogy most legalább annyit megteszek, hogy javaslok valamit magyarul.

A rendszerparaméter-figyelő nagyjából lefedi a watchdog kifejezés jelentését, de nem terjedt el annyira, hogy ne találhatnánk valami rövidebb megfelelőt, ami esetleg neked is jobb lenne. Aztán reméljük, hogy lesz valami haszna a munkánknak, és elterjed...

Tehát:

"A watchdog elvárja, hogy amíg egy rendszer helyesen működik, megadott időközönként küldjön számára egy ellenőrző szignált („I'm alive”, életjel). Amennyiben a watchdog egy adott időkorlát letelte után sem kap életjelet a rendszertől, feltételezi, hogy valamilyen hiba lépett fel és újraindítja a rendszert."

http://www.biztostu.hu/mod/resource/view.php?id=166

Erről van szó a gps esetében is? Akkor talán lehetne életjelfigyelő, vagy életjelvevő...



Kornelia Robertson
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Miután mindketten a lefordítás mellett vagyunk, egyelőre ezt tartom a legkifejezőbbnek (Denny őrszemével együtt), ha a karakterek nem zavarnak be majd a második körben. Tényleg jó volna elterjeszteni, valamikor valahogyan a "merevlemez" is elterjedt, és ma már inkább erre áll rá a nyelvünk, mint az eredetire.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxdenny: én tulajdonképpen egyetértek a törekvéssel, csak a javaslattal nem. Mit szólnál őrszem-hez? Nekem ez tetszene...
27 mins
  -> Ok, gondolkozzunk tovább. Az őrszem külső behatást jelez egy rendszer számára, nem? (Úgy, mint: hadsereg, ellenség, az immunrendszer őrszem-sejtjei, stb.). A watchdog itt pedig a rendszer belső működését figyeli, ill. azt, hogy működik-e egyáltalán. Nem?

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rendszer-puli


Explanation:
Ha már lúd, legyen kövér. Kötve hiszem, hogy lenne megrendelő, aki elfogadná ezt a fordítást, holott pontosabb, mint az angol. A watchdog ugyanis nem csak figyel, de közbe is avatkozik, ha kell, újraindítja (tereli) a rendszert. Vagyis inkább terelő, mint őrkutya.

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 511

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
watchdog áramkör, watchdog egység


Explanation:
a méretétől és a rendszerben elfoglalt helyétől függően

Sandor Hargittai
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Azt hiszem, mindenki így fogja érthetőnek találni, bár jobbnál jobb fordítási tippeket adtatok, de még nincsenek elterjedve, ezért inkább nem alkalmazom őket. Köszönöm mindannyiotoknak.