KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

spatial-temporal integration

Hungarian translation: térbeli-időbeli összeillesztés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spatial-temporal integration
Hungarian translation:térbeli-időbeli összeillesztés
Entered by: SZM

15:48 Feb 15, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / LCD monitor
English term or phrase: spatial-temporal integration
A módszerrel már máskor is találkoztam, de erre a fenti kifejezésre szeretnék jó magyar megfogalmazást találni.

"BenQ uses the black frame insertion method to counter our natural responses by inserting a black signal image during the transition between frames, which effectively reduces the spatial-emporal integration (ghosting effects and blurring) and provides clearer motion pictures."
SZM
térbeli-időbeli összeillesztés
Explanation:
A PerfectMotion fekete képjelet illeszt be két egymást követő képernyőkép közé. Az emberi szem automatikusan összeilleszti ezeket az egymást követő, fekete képjellel elválasztott képeket, és a képmozgáskor fellépő szellemképet a fekete képernyőkép sikeresen elnyomja. A PerfectMotion technológia mellett a közbeiktatott fekete képkocka nagyban vagy akár teljesen megszünteti az elmosódást. A PerfectMotion használata nélkül a korábbiakban érzékelt szürke területet a PerfectMotion lecsökkenti, így a néző többé nem látja a „szellemkép" hatást.
(ez egy BenQ linkből van)

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-02-15 17:16:37 GMT)
--------------------------------------------------

Azért kell tehát aktív kifejezés, mert a szemünk teszi ezt, és nem a képpel magával történik.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Inkább maradok az összeillesztésnél, köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4térbeli-időbeli összeillesztésHalmoforBT
3térbeli-időbeli összegződés/integrációkpeter


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
térbeli-időbeli összegződés/integráció


Explanation:
Próbálkozom. Tudtok esetleg jobbat?

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-02-15 17:08:52 GMT)
--------------------------------------------------

(az integráció nemigen jó persze)

kpeter
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 112

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
térbeli-időbeli összeillesztés


Explanation:
A PerfectMotion fekete képjelet illeszt be két egymást követő képernyőkép közé. Az emberi szem automatikusan összeilleszti ezeket az egymást követő, fekete képjellel elválasztott képeket, és a képmozgáskor fellépő szellemképet a fekete képernyőkép sikeresen elnyomja. A PerfectMotion technológia mellett a közbeiktatott fekete képkocka nagyban vagy akár teljesen megszünteti az elmosódást. A PerfectMotion használata nélkül a korábbiakban érzékelt szürke területet a PerfectMotion lecsökkenti, így a néző többé nem látja a „szellemkép" hatást.
(ez egy BenQ linkből van)

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-02-15 17:16:37 GMT)
--------------------------------------------------

Azért kell tehát aktív kifejezés, mert a szemünk teszi ezt, és nem a képpel magával történik.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442
Grading comment
Inkább maradok az összeillesztésnél, köszönöm mindannyiotoknak.