KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

accuracy of the recording film

Hungarian translation: ellenőrző teszt megbízhatósága / tesztelési kontroll pontossága,


19:57 Feb 18, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / DVD lemez
English term or phrase: accuracy of the recording film
....enables dramatic improvements in testing control accuracy of the recording film.
Besült az agyam, és képtelen vagyok épkézláb magyar változatot kiötölni ehhez a mondathoz.
Balázs Sudár
Hungary
Hungarian translation:ellenőrző teszt megbízhatósága / tesztelési kontroll pontossága,
Explanation:
...enables dramatic improvements in testing control accuracy of the recording film.
A mondatrész nem "accuracy of the recording film"-ről beszél, hanem "testing control accuracy"-ról.
A rögzítő filmrétegen végzett tesztelési kontroll pontosságáról, szebben megfogalmazva: az ellenőrző teszt megbízhatóságáról van szó, amely nagymértékben (drámaian) növekedik az adott (két lemezes szendvics) technológia adottságai következtében.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-18 21:16:48 GMT)
--------------------------------------------------

A "film" hártya, vékony réteg a lemezen.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-18 23:15:59 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A megfejtés ebben a mondatban van: "Since discs A and B are manufactured independently and adhered at the end of the process, the testing precision can be dramatically improved."

Vagyis külön-külön tesztelik az A és B diszket, amely nyilván könnyebb és ezáltal pontosabb folyamat, mint az egy darab sokrétegű lemez tesztelése.
Hozzáteszi, hogy a két lemez összeragasztása az "utolsó" lépés, ezzel is megerősíti, hogy a teszt külön-külön történik.
Selected response from:

juvera
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ellenőrző teszt megbízhatósága / tesztelési kontroll pontossága,juvera
4a rögzítőfilm érzékenységének állíthatósága
JANOS SAMU


Discussion entries: 2





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
control accuracy of the recording film
a rögzítőfilm érzékenységének állíthatósága


Explanation:
....enables dramatic improvements in testing control accuracy of the recording film.

Itt arról van szó, hogy a rögzítőfilm érzékenységének állíthatósága (kezelhetősége) óriási mértékben javul tesztelésnél. Az accuracyt érzékenységnek fordítottam, mert a pontos rögzítés az állításokra való érzékenység függvénye is. Egyébként nem tudom, hogy képrögzítő vagy hangrögzítő filmről van-e szó, ezért tartottam meg a rögzítőfilm kifejezést.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-18 21:04:56 GMT)
--------------------------------------------------

A rögzítőfilm új termék és nem ugyanaz mint a rögzített film. Gyártja a Kodak, Agfa, Fuji stb. Lásd itt is: http://www.fujifilm.com/products/graphic/brochures/pdf/Benef...
Ha DVD-ről van szó akkor lehet, hogy rögzítőréteg. Mivel új termék, elképzelhető, hogy többféle elnevezés is használatos szakberkekben.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79
Notes to answerer
Asker: A teszteléseknél egy sajtátos eljárással készített duplarétegű DVD lemezt vizsgáltak. Itt mutatták ki az "accuracy of recording film" drámai javulását. Nem tudom, hogy itt is lehet-e alkalmazni a rögzítőfilm kifejezést, vagy esetleg "recorded film" akart lenni?

Asker: Igaz, köszönöm a kiegészítést, tényleg elborult már az agyam. Rögzítőfilmről van szó.


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ellenőrző teszt megbízhatósága / tesztelési kontroll pontossága,


Explanation:
...enables dramatic improvements in testing control accuracy of the recording film.
A mondatrész nem "accuracy of the recording film"-ről beszél, hanem "testing control accuracy"-ról.
A rögzítő filmrétegen végzett tesztelési kontroll pontosságáról, szebben megfogalmazva: az ellenőrző teszt megbízhatóságáról van szó, amely nagymértékben (drámaian) növekedik az adott (két lemezes szendvics) technológia adottságai következtében.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-18 21:16:48 GMT)
--------------------------------------------------

A "film" hártya, vékony réteg a lemezen.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-18 23:15:59 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A megfejtés ebben a mondatban van: "Since discs A and B are manufactured independently and adhered at the end of the process, the testing precision can be dramatically improved."

Vagyis külön-külön tesztelik az A és B diszket, amely nyilván könnyebb és ezáltal pontosabb folyamat, mint az egy darab sokrétegű lemez tesztelése.
Hozzáteszi, hogy a két lemez összeragasztása az "utolsó" lépés, ezzel is megerősíti, hogy a teszt külön-külön történik.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 119