KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

Historical traffic data

Hungarian translation: visszamenőleges forgalmi adatok


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Historical traffic data
Hungarian translation:visszamenőleges forgalmi adatok
Entered by: SZM

09:03 Feb 21, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Autó GPS
English term or phrase: Historical traffic data
"Historical traffic data helps calculate more accurate ETA when traveling the continental U.S."

Itt nem nevezném történeti adatoknak, szerintem inkább nagy mennyiségűnek. Szerintem pont arról van szó, hogy sok adat van, ezért tud pontosabban számolni.
Egyetértetek?
SZM
visszamenőleges forgalmi adatok
Explanation:
Csak azért írtam be külön, hogy felhívjam a figyelmet a teljesen megfelelő magyar szinoníma szóra. A visszamenőleges nagyon hasznos szó az ilyen jellegű kifejezésekre.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Szerintem is ez fejezi ki a legjobban. A históriával és a történettel kapcsolatos szavakat én is inkább mellőzöm ebben a szövegösszefüggésben. Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6visszamenőleges forgalmi adatokjuvera
4forgalmi előzmények
Judit Darnyik
4 -1naplózott/rögzített közlekedési adatok
Balázs Sudár
4 -1historikus forgalmi adatok
ilaszlo


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
historical traffic data
forgalmi előzmények


Explanation:
Szerintem ez olyan history, mint mondjuk a böngészőben az Előzmények, nyilván nem történelemről, és történeti adatokról van szó, hanem az előzőekben összegyűjtött forgalmi adatokról.

Judit Darnyik
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
historical traffic data
naplózott/rögzített közlekedési adatok


Explanation:
Szerintem ezek alapján számolnak.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-02-21 09:34:21 GMT)
--------------------------------------------------

Hát még ez is lehet, hogy "hisztorikus adatokat" kell használni

lásd pl:
"információs adatbázisból feldolgozott hisztorikus adatok hasznosítása a járatok irányításánál .."
www.alt.uni-miskolc.hu/mibe2006/hun/program_vegleges.doc

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2008-02-21 09:35:25 GMT)
--------------------------------------------------

Sőt, úgy látom, hogy közlekedéssel kapcsolatban a legtöbbször így használják.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-02-21 09:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

A légitársaság célja, hogy a járaton ne maradjanak üres ülések, ezért
túlkönyvelést (overbooking) alkalmaz (10-15 %) a túrista osztályon a no show miatt.
Mindehhez nagypontosságú előrejelzés szükséges a gép megtöltésére, aminek
alapját *** a hisztorikus adatok **** , illetve a helyfoglalási profil adják.
Na, nem idézgetek többet, szerintem ez lesz a megoldás.

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 511

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  HalmoforBT: Isten ments a hisztorikustól (bár nem vagyok hisztérikus)!!! A szótárak tanúsága szerint eddig nem is létezett ilyen magyar szó.
2 hrs
  -> Népi etimológia, mint a csárda. Mea culpa.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
historical traffic data
historikus forgalmi adatok


Explanation:
"Útvonal mátrix becslõ (Origin-Destination matrix Estimator - ODE): Egy iteratív eljárás segítségével kiszámítja az OD mátrixot a historikus forgalmi adatok alapján."

http://www.bjkmf.hu/bszemle2003/info120401.html

ilaszlo
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  HalmoforBT: A szótárak szerint a "historikus" főnév, és létező magyar szóval történészt jelent.
1 hr
  -> Más szótárak (Akadémiai Kiadó: Magyar Értelmező Kéziszótár, Osiris: Helyesírás) szerint melléknév is. A "historikus adatok" kifejezést is elég sok helyen használják.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
historical traffic data
visszamenőleges forgalmi adatok


Explanation:
Csak azért írtam be külön, hogy felhívjam a figyelmet a teljesen megfelelő magyar szinoníma szóra. A visszamenőleges nagyon hasznos szó az ilyen jellegű kifejezésekre.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 119
Grading comment
Szerintem is ez fejezi ki a legjobban. A históriával és a történettel kapcsolatos szavakat én is inkább mellőzöm ebben a szövegösszefüggésben. Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban: mindenképpen ez fejezi ki a lényeget legmagyarosabban, ugyanakkor a "historikus" (z nélkül!) sajnos elterjedtebb
15 mins

agree  Balázs Sudár: Tényleg.
23 mins

agree  HalmoforBT: Ó, igen!
1 hr

agree  Kinga Elsewesi-Korcsmaros
1 hr

agree  Andrei Ersek
5 hrs

agree  Zsuzsanna Koos
6 hrs