KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

POV

Hungarian translation: nézőpont / point of view


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:POV
Hungarian translation:nézőpont / point of view
Entered by: SZM

15:40 Feb 16, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Videojáték
English term or phrase: POV
Autós videojáték gombjai:
POV up/down/right/left

Mi helyett állhat itt a POV?
SZM
nézőpont / point of view
Explanation:

Másra nem nagyon tudok gondolni.
Selected response from:

kyanzes
Hungary
Grading comment
A "pont" talán itt mégis kifejezőbb mint a "szög". Még akkor is, ha a nézőpontot inkább átvitt értelemben használjuk.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3nézőpont / point of view
kyanzes
5 -1látószög (Point Of Wiew)
twelverainbow


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
pov
nézőpont / point of view


Explanation:

Másra nem nagyon tudok gondolni.

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 80
Grading comment
A "pont" talán itt mégis kifejezőbb mint a "szög". Még akkor is, ha a nézőpontot inkább átvitt értelemben használjuk.
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsa Berenyi: http://www.acronymfinder.com/POV.html
1 min

agree  xxxhollowman: Autós videojátéknál a POV = Point of View -> nézőpont = nézegetés, nézelődés, kitekintés előre/hátra/jobbra/balra)
4 mins

agree  Balázs Sudár: Filmes rövidítés, inkább látószög, mint nézőpont.
7 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
pov
látószög (Point Of Wiew)


Explanation:
A videójátékokban ez a helyes

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2009-02-16 17:01:30 GMT)
--------------------------------------------------

Kiigazitás: elnézést, elírtam, nem Wiew hanem View.
Megjegyzés:
Ha nem tudné, hogy videójátékról van szó, nekem is csak a nézőpont jutna eszembe, de ebben az esetben a látószög a helyes. Ne feledjük, ez egy videószleng kifejezés, és azt mindenki tudja, hogy a szlenget a legutolsó sorban sem a tökéletes nyelvi pontosság érdekli, hanem hogy laza legyen és folyamatosan újítson, mindig más legyen.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2009-02-16 17:19:14 GMT)
--------------------------------------------------

Újra utánanéztem, a nézőpont, szempont, szemszög, látószög szinonimák, úgyhogy a POV bár szleng, de pontos. A nézőpont és a szempont a magyarban inkább logikai rálátást, szellemi nézőpontot jelez inkább, az optikai nézőpontot főleg a látószög vagy a szemszög szóval jelölik.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2009-02-16 17:22:07 GMT)
--------------------------------------------------

Kiigazitás: elnézést de mindig elírok valamit, és utólag nem áll módomban kijavítani, a Megjegyzés alatt a "Ha nem tudné" valójában "Ha nem tudnám" akart lenni.

twelverainbow
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxhollowman: A látószög -> optic/visual angle. - Itt (autós videójáték) a NÉZŐPONT vagy SZEMSZÖG használatos.
3 mins
  -> Az lehet,de ebben az esetben a POV a látószöget jelenti.A nézőpontot inkább elvontabb értelemben használják (nem az optikai nézőpont,hanem a szellemi,a gondolati),a látószög,szemszög szinonimák pedig inkább az optikai nézőpontot fejezik ki.