KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

power anode

Hungarian translation: külsö áramú anód


20:48 Apr 2, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: power anode
Valamilyen elektromos berendezésnek gyanítom.
Nora Kis-Pal
Hungarian translation:külsö áramú anód
Explanation:
Mainanance free external current anode - kiegészitö lehetöség az aktiv anód mellett
ppr-vitocell.pdf/$FILE/ppr-vitocell.pdf

A HalmafordBT által emlitett szabadalom (nem értek egyet azzal, hogy mert a szabadalom igy emliti, ez a hivatalos neve) a cim angol forditásában az aktiv anódot sacrificial-nak forditja, és a leirásból is világos, hogy a szokásos erösen elektropozitiv (pl Mg) védöanódról van szó. NB., ezek az anódok nem a kazánkövesedést gátolják, hanem a korróziót. Azt nem tudom, hogy mi a külsö áramú anód mülödési elve, hogy azonos-e a power anode-dal, és hogy van-e elfogadott magyar neve.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2004-04-10 17:46:42 GMT)
--------------------------------------------------

Ha meggondolom, ez nem más, mint a szokásos katódos korrózióvédelem: Ha a kazánház falát katódként kapcsoljuk, az anód fog oldatba menni helyette.
Logikusnak lenne küls? tápforráshoz kötött anódnak hivni.
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Akármit választok, valaki tutira bele fog kötni, de ez tűnik a legjobbnak,mármint a külső áramú anód, a szöveg alapján erről szól a történet. Egyébként mindenkinek köszönöm a hozzászólást és észrevételt, tök jó hogy legalább Ti értetek ehhez... :-)))
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4külsö áramú anódxxxdenny
4teljesítmény-anód
Andras Szekany
3nagyteljesítményű anódHalmoforBT
3erősáramú anódxxxHungi


Discussion entries: 3





  

Answers


1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
teljesítmény-anód


Explanation:
a sok kütyü között, ami pl. egy elektroncsőben - még a négyszögletes vízcső kinézetűekben is - van, vannak "vezérlő" anódok meg xyz, meg vannak azok, amelyek a vezérelt teljesítményt viszik - őket vezérlik a többiek - na ezeket hívják a szakmában éppen így

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 233

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  HalmoforBT: A *teljesítmény-anód* jó változat lenne, de a magyarázatban súlyos tévedés a *vezérlő anód* és társai.
2 days8 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
erősáramú anód


Explanation:
Kontextus nélkül úgy tűnik, csak a gyengeáramútól akarja megkülönböztetni.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2004-04-10 13:33:41 GMT)
--------------------------------------------------

Árammal működő anód. Ez a helyes név a kontextus fényében, t.i. a hagyományos védőanódok a magnézium eltérő elektromos tulajdonságain alapszik, és nincs benne áram.

xxxHungi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 238

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  HalmoforBT: A nagyáramú inkább elképzelhető, az *erősáramú* általában a hálózati rendszerekre vonatkozik (50/60 Hz).
3 days8 hrs

neutral  xxxdenny: csak pontosság kedvéért, a magnézum anódnak VAN árama: ez a korróziós áram
7 days

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
külsö áramú anód


Explanation:
Mainanance free external current anode - kiegészitö lehetöség az aktiv anód mellett
ppr-vitocell.pdf/$FILE/ppr-vitocell.pdf

A HalmafordBT által emlitett szabadalom (nem értek egyet azzal, hogy mert a szabadalom igy emliti, ez a hivatalos neve) a cim angol forditásában az aktiv anódot sacrificial-nak forditja, és a leirásból is világos, hogy a szokásos erösen elektropozitiv (pl Mg) védöanódról van szó. NB., ezek az anódok nem a kazánkövesedést gátolják, hanem a korróziót. Azt nem tudom, hogy mi a külsö áramú anód mülödési elve, hogy azonos-e a power anode-dal, és hogy van-e elfogadott magyar neve.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2004-04-10 17:46:42 GMT)
--------------------------------------------------

Ha meggondolom, ez nem más, mint a szokásos katódos korrózióvédelem: Ha a kazánház falát katódként kapcsoljuk, az anód fog oldatba menni helyette.
Logikusnak lenne küls? tápforráshoz kötött anódnak hivni.

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 129
Grading comment
Akármit választok, valaki tutira bele fog kötni, de ez tűnik a legjobbnak,mármint a külső áramú anód, a szöveg alapján erről szól a történet. Egyébként mindenkinek köszönöm a hozzászólást és észrevételt, tök jó hogy legalább Ti értetek ehhez... :-)))

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nagyteljesítményű anód


Explanation:
Nagyteljesítményű nagyfrekvenciás (RF, mikrohullámú, stb.) csövek anódja. A Google-keresés 121 találatot ad. Közülük lent kettő.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 11 mins (2004-04-03 05:59:41 GMT)
--------------------------------------------------

A *csövek* alatt természetesen elektroncsövek értendők, bár a mikrohullámok területén inkább vízvezetéki szerelvényeknek néznek ki. Nagyteljesítményű elektroncsöveket elsősorban adóberendezésekben használnak.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2004-04-10 13:09:15 GMT)
--------------------------------------------------

A kazánokban lévő védőanód hivatalos neve *aktív anód*.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2004-04-10 13:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

A kazánokban lévő védőanód hivatalos neve *aktív anód*. Lásd: http://www.hajdurt.hu/h_tech_inno.htm

--------------------------------------------------
Note added at 12 days (2004-04-15 04:35:06 GMT)
--------------------------------------------------

A házamban 3 u.n. villanybojler (magyarul sajnos így hívják) működik. Néhány évenként ki kell cseréltetni benne az *aktív anód*-ot, mert elfogy, anyaga átvándorol a tartály belső falára, és megóvja a korróziótól. Magyarországon csak aktív anódnak hívják, ha tényleg erről van szó.


    Reference: http://www.qsl.net/la0by/2m-hpa-manual.pdf
    Reference: http://www.boeing.com/assocproducts/hienergy/anodefab.htm
HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442