KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

vampire clip

Hungarian translation: vámpír csatlakozó (http://www.webgobe.ro/konyv/szotar/9v.html)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vampire clip
Hungarian translation:vámpír csatlakozó (http://www.webgobe.ro/konyv/szotar/9v.html)
Entered by: Daniel Pankovics

17:21 Apr 7, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: vampire clip
Erősáramú szöveg felsorolásában.
Gyula Erdész
Hungary
vámpír csatlakozó
Explanation:
vámpír csatlakozó: A vastag kábeleknél a számítógép-csatlakoztatás módja az ún. vámpír csatlakozó használata. Az ilyen rendszerû csatlakozás kialakítási módja a következõ: a kábelbe egy rendkívül pontos mélységû és szélességû lyukat fúrnak. A lyuknak a rézmagban kell végzõdnie. Ebbe a lyukba kell becsavarni egy speciális csatlakozót (ez a vámpír csatlakozó) , amelynek végül is ugyanaz a célja mint a T csatlakozónak, csak nem kell elvágni a kábelt. A vámpír csatlakozókat csak a kábel jelölt, meghatározott pontjain lehet elhelyezni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 21 hrs 26 mins (2004-04-10 14:48:03 GMT)
--------------------------------------------------

Íme egy kép is róla: http://www.trewaudio.com/catalog/items/item86.htm.
Valóban nem hasonlít csipeszre, valószínűleg ez az oka, hogy nem is így került a magyar nyelvbe a neve. A kérdés feltevésekor adott szövegkörnyezet (erősáramú szöveg) is arra utal, hogy nem a rögzítés (mint pl. a mikrofontartó) funkció a fontos itt, hanem a csatlakozó.
Selected response from:

Daniel Pankovics
Grading comment
Köszönöm a segítséget
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vámpír csatlakozóDaniel Pankovics
3 +1Vámpír csipeszxxxdenny


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Vámpír csipesz


Explanation:
Különösen (de nem csak) szalagkábelek esetén használják vezetékek csatlakoztatására, ha a forrasztás nem kedvezö lehetöség. Nem tudom a magyar nevét.

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: Használják még kitűző mikrofonok (Lavalier) csipeszeként is. Lásd: www.broadcastrepair.com/sales/ detail.asp?partno=SEN-ZH100. Talán a jó öreg krokodilcsipesz egy változata.
39 mins
  -> Az általad adott web-oldalon van kép is: nem hasonlit a krokodilhoz

2 days19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vámpír csatlakozó


Explanation:
vámpír csatlakozó: A vastag kábeleknél a számítógép-csatlakoztatás módja az ún. vámpír csatlakozó használata. Az ilyen rendszerû csatlakozás kialakítási módja a következõ: a kábelbe egy rendkívül pontos mélységû és szélességû lyukat fúrnak. A lyuknak a rézmagban kell végzõdnie. Ebbe a lyukba kell becsavarni egy speciális csatlakozót (ez a vámpír csatlakozó) , amelynek végül is ugyanaz a célja mint a T csatlakozónak, csak nem kell elvágni a kábelt. A vámpír csatlakozókat csak a kábel jelölt, meghatározott pontjain lehet elhelyezni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 21 hrs 26 mins (2004-04-10 14:48:03 GMT)
--------------------------------------------------

Íme egy kép is róla: http://www.trewaudio.com/catalog/items/item86.htm.
Valóban nem hasonlít csipeszre, valószínűleg ez az oka, hogy nem is így került a magyar nyelvbe a neve. A kérdés feltevésekor adott szövegkörnyezet (erősáramú szöveg) is arra utal, hogy nem a rögzítés (mint pl. a mikrofontartó) funkció a fontos itt, hanem a csatlakozó.


    Reference: http://www.webgobe.ro/konyv/szotar/9v.html
    Reference: http://vili.pmmf.hu/diplom/1997/lauko/vasteth.htm
Daniel Pankovics
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a segítséget