KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

defibrillator proof

Hungarian translation: defibrillátor-tűrő


21:07 Aug 3, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: defibrillator proof
defibrillátor ellenálló? (EKG) Ez sem hangzik jól.
SZM
Hungarian translation:defibrillátor-tűrő
Explanation:
"Defibrillator-Proof

Some medical equipment within the hospital is defibrillator proof. That is when a defibrillator is discharged through a patient connected to this equipment, the equipment will not be damaged by the defibrillator's energy. "

Vagyis a berendezés (EKG) elviseli, tűri a defibrillator impulzusait.
Mivel itt melléknevet keresünk - milyen is az EKG? - szerintem erre a legjobb a ...-tűrő megközelítés, vagyis "defibrillátor-tűrő".
(Úgy mint zajtűrő, víztűrő, fénytűrő, stb.)
Ellentéte lenne a defibrillátor-érzékeny, vagyis olyan berendezés, ami nem defibrillátor-tűrő.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Maradok a defibrillátor-tűrőnél: a proof szót inkább a tűrővel tudom párhuzamosítani, enyhébb mint a védett. Andrásnak is igaza van, biztosan a vízállóra gondolt.
Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2defibrillátor-tűrő
Katalin Horváth McClure
4Defibrillátor elleni védelemxxxdenny


Discussion entries: 2





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Defibrillátor elleni védelem


Explanation:
http://www.imed.hu/index2.php?l=hun&p=main

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Igen, erről van szó, de ide jelző kellene. "Defibrillátor elleni védelemmel ellátott/rendelkező", vagy "defibrillátor ellen védett" lehetne, de ezek elég hosszúak.
18 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
defibrillátor-tűrő


Explanation:
"Defibrillator-Proof

Some medical equipment within the hospital is defibrillator proof. That is when a defibrillator is discharged through a patient connected to this equipment, the equipment will not be damaged by the defibrillator's energy. "

Vagyis a berendezés (EKG) elviseli, tűri a defibrillator impulzusait.
Mivel itt melléknevet keresünk - milyen is az EKG? - szerintem erre a legjobb a ...-tűrő megközelítés, vagyis "defibrillátor-tűrő".
(Úgy mint zajtűrő, víztűrő, fénytűrő, stb.)
Ellentéte lenne a defibrillátor-érzékeny, vagyis olyan berendezés, ami nem defibrillátor-tűrő.


    Reference: http://www.rch.org.au/bme_rch/safety.cfm?doc_id=4698#defibri...
Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 464
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Maradok a defibrillátor-tűrőnél: a proof szót inkább a tűrővel tudom párhuzamosítani, enyhébb mint a védett. Andrásnak is igaza van, biztosan a vízállóra gondolt.
Köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: proof = tűrő => bár nevetnem kell, de még eddig ez a legjobb megközelítés, amivel találkoztam :-) (van még az ...-álló, amitől egész más jut az ember eszébe :-)
54 mins

agree  HalmoforBT
2 hrs