KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

consistent

Hungarian translation: következetes (logikai) kapcsolatban levő


20:44 Aug 8, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: consistent
"... fields selected for the magnetic card reader are consistent." Tudom, hogy az is jó, ha meghagyom "konzisztensnek", de mégis mi volna ide a magyar szó?
SZM
Hungarian translation:következetes (logikai) kapcsolatban levő
Explanation:
"Ügyeljen rá, hogy a kiválasztott mezők {1752} és a mágneskártya-olvasóhoz kiválasztott mezők következetesen azonos logikai kapcsolatban legyenek egymással"
--mivel még mindig kevés a szövegkörnyezet, és nem jelenthető ki, hogy az említett két mező(-csoport) legyen azonos. A 'logikai' szó elhagyható vagy más szóval helyettesítendő, a tágabb szövegkörnyezettől függően. A mező elé is kerülhetne valami--pl. adatmező, hogy megkülönböztessük a mágneses mezőtől, ha ez a későbbiekben gondot okozhatna.
Selected response from:

texlazar
Hungary
Grading comment
Ez lesz a jó, nagyon köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2következetes (kiválasztás), megegyező, azonos
Katalin Horváth McClure
5következetes (logikai) kapcsolatban levő
texlazar


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
következetes (kiválasztás), megegyező, azonos


Explanation:
Nem tudom, hogy mi van a mondat elején (és ez gond), de szerintem arról van szó, hogy következetesen mindig ugyanazok a mezők kerülnek leolvasásra.
Ugyanaz, mintha azt írnák, hogy :
"fields for the magnetic card reader are selected consistently"

HACSAK, nincs a mondat első felében valami olyan, ami arra utalna, hogy valami más az, amivel a mezők azonosak, megegyezőek...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 35 mins (2004-08-08 23:19:20 GMT)
--------------------------------------------------

Miután látjuk az egész mondatot:
MEGFELEL, MEGFELELNEK - ez lesz a legjobb.
Szerintem itt arról van szó, hogy a program, vagy inkább a kezelő személy kiválaszt valamilyen mezőket, de biztosítania kell, hogy azok a mégneskártya olvasó számára kijelölt mezőknek megfelelnek.
NEM azt jelenti, hogy azonosak.
A \"consistent\" itt a következő értelemben használt:
Pl. egy adatlapon először kiválaszthatom, hogy milyen módon léphetnek velem kapcsolatba, lehet pl. telefon vagy email.
Ha telefont választok, akkor a következő mezőbe csak számértékeket írhatok be. Ha emailt, akkor akármit, de mondjuk benne kell lennie a kukacnak. Ilyen értelemben a második mező tartalmának \"konzisztensnek\" kell lennie, meg kell felelnie az előzőleg kiválasztott mezőnek.

Nem tudom, hogy itt pontosan milyen adatmezők kiválasztásáról van szó, (tehát az alábbi csak tippelés) talán arról van szó, hogy ki lehet választani, hogy milyen adatokat írjanak ki a mágneskártyára, és ezeknek az adatmezőknek nyilván meg kell felelni a kártyaolvasó által olvasott mezőknek. Ha pl. a kártyaolvasó 15 karakter, határolójel, 8 numerikus, stb. mezőket akar olvasni, akkor illik neki ilyen formában megadni az adatokat.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 464
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Szabados: következes, esetleg azonos módon történik a mezők kiválasztása
10 mins

agree  xxxCSsys
12 hrs

1 day1 min   confidence: Answerer confidence 5/5
következetes (logikai) kapcsolatban levő


Explanation:
"Ügyeljen rá, hogy a kiválasztott mezők {1752} és a mágneskártya-olvasóhoz kiválasztott mezők következetesen azonos logikai kapcsolatban legyenek egymással"
--mivel még mindig kevés a szövegkörnyezet, és nem jelenthető ki, hogy az említett két mező(-csoport) legyen azonos. A 'logikai' szó elhagyható vagy más szóval helyettesítendő, a tágabb szövegkörnyezettől függően. A mező elé is kerülhetne valami--pl. adatmező, hogy megkülönböztessük a mágneses mezőtől, ha ez a későbbiekben gondot okozhatna.

texlazar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ez lesz a jó, nagyon köszönöm!