KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

Surge

Hungarian translation: feszültségcsúcs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Surge
Hungarian translation:feszültségcsúcs
Entered by: Andras Szekany

15:38 Aug 11, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Surge
Surge
+/- 1 kV differential mode
+/- 2 kV common mode
novist
feszültségcsúcs
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 29 mins (2004-08-12 18:08:29 GMT)
--------------------------------------------------

a túlfeszültség nekem egy bizonyos meghatározott körülmények között (elsősorban légköri zavar = villámlás) következtében bekövetkező hálózati jelenséget jelent - amit a túlfeszültség-levezető (vagy -határoló) szokott elvezetni.
a \"surge\" ennél általánosabb fogalom, és a nem periodikus feszültségek egy bizonyos fajtáját értem alatta (ha nem tévedek)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 30 mins (2004-08-12 18:09:30 GMT)
--------------------------------------------------

az áramlökés/feszültséglökés ~ lökőfeszültség egy meghatározott feszültség-szilárdsági próba eszköze

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 32 mins (2004-08-12 18:11:14 GMT)
--------------------------------------------------

differential mode lehet földfüggetlen
a common pedig a földpotenciálhoz képest
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2feszültségcsúcs
Andras Szekany
4 +1túlfeszültségxxxdenny


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
surge
túlfeszültség


Explanation:
http://www.zeon.hu/akciok_regi.htm

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 8 mins (2004-08-11 18:47:33 GMT)
--------------------------------------------------

There are two types of surges: differential and common mode. Differential surge is a voltage surge which is generated between the telephone wires. That is usually not great, because telephone wires are twisted pairs and is easy to stop by palacing suitable protection component between telphone line wires.

Other type of surge is common mode surge, in which the potential of the telephone wires raises thousands of volts from your ground potential. Usually the telephone wires are at potential quite near to the ground of your building. But if the lightning strike hits the central office (or some else place in telecom cabling near you), the potential of both of the telephone line wires can raise quite high (even thousands of volts). The common mode surges are usually bigger and more problematic than differential surges.
http://www.epanorama.net/documents/telecom/telesurge.html

http://www.vill.hu/pages/1
Közös- / normál módusú
Differenciális módusú




xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Szekany: a közös meg a normál módus nekem úgy hangzik, mintha jogászok találták volna ki (ha a telefóniában így mondják, akkor szomorú vagyok)
1 day1 hr

agree  Péter Tófalvi: Amikor az APC-nek fordítottam, ezt használtam.
1 day20 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
surge
feszültségcsúcs


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 29 mins (2004-08-12 18:08:29 GMT)
--------------------------------------------------

a túlfeszültség nekem egy bizonyos meghatározott körülmények között (elsősorban légköri zavar = villámlás) következtében bekövetkező hálózati jelenséget jelent - amit a túlfeszültség-levezető (vagy -határoló) szokott elvezetni.
a \"surge\" ennél általánosabb fogalom, és a nem periodikus feszültségek egy bizonyos fajtáját értem alatta (ha nem tévedek)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 30 mins (2004-08-12 18:09:30 GMT)
--------------------------------------------------

az áramlökés/feszültséglökés ~ lökőfeszültség egy meghatározott feszültség-szilárdsági próba eszköze

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 32 mins (2004-08-12 18:11:14 GMT)
--------------------------------------------------

differential mode lehet földfüggetlen
a common pedig a földpotenciálhoz képest

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 233
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MandC: A szakirodalom áramlökés/feszültséglökés néven is ismeri.
4 hrs
  -> ne menjünk ebbe bele pls. A tranzienseknek olyan sokféle fajtája van (kapcsolási tranziens (=visszaszökő fesz.), indukált, pl. villámcsapásra, visszaindukált - pl. egy másik tranziens által kiváltott - puszta spekulációba mélyülnénk ...

agree  HalmoforBT: Szerintem a lökőfeszültség közelíti meg a legjobban, a feszültségcsúcs inkább a peak voltage.
25 days