KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

trim potentiometer

Hungarian translation: beállítópotenciométer


08:56 Dec 6, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: trim potentiometer
"...the automatic battery charger has a trim potentiometer for setting of the output voltage."

ez milyen potméter?
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:beállítópotenciométer
Explanation:
A műszaki szótárban
trim potentiometer = beállítópotenciométer, párhuzamos kapcsolású potenciométer szerepel, az első változat tökéletesen megfelelő - viszont lehet, hogy két szóba írandó: ha a potenciométer összetett szónak minősül, akkor igen, ha nem, nem.

beállító potenciométer trim-pot
http://mek.oszk.hu/00000/00063/html/b.htm
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
köszi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2beállítópotenciométer
Attila Piróth
5trimmer potméterAndras Malatinszky


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
beállítópotenciométer


Explanation:
A műszaki szótárban
trim potentiometer = beállítópotenciométer, párhuzamos kapcsolású potenciométer szerepel, az első változat tökéletesen megfelelő - viszont lehet, hogy két szóba írandó: ha a potenciométer összetett szónak minősül, akkor igen, ha nem, nem.

beállító potenciométer trim-pot
http://mek.oszk.hu/00000/00063/html/b.htm

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 403
Grading comment
köszi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: A rádiózásban mondják/mondták még hangoló-potenciométernek is.
38 mins

agree  xxxHungi
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
trimmer potméter


Explanation:
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a beállító potenciométer rossz, de a trimmer potméter kevésbé hangzik hivataloskodónak. Olyan ez, mint a serpenyős burgonya/paprikás krumpli vagy a féregnyúlványlob/vakbélgyulladás párok.

http://bss.freeweb.hu/jelm/legend.htm

Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8