KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

Transmission Warning Light

Hungarian translation: sebességváltómű figyelmeztető lámpa


16:42 Dec 9, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Transmission Warning Light
Munkagép tartozéka, de más járműé is lehet, gondoltam, lehetne áttételjelző (fény), de furcsán hangzik. Milyen magyar szó volna erre a legpontosabb.
Köszönöm előre is.
SZM
Hungarian translation:sebességváltómű figyelmeztető lámpa
Explanation:
A földmunkagép rendkívül veszélyes eszköz. Bizony adott esetben ki kell jelezni, hogy sebességbe van téve a váltómű. Találkoztam ilyennel többféle gépnél is. (Pl. targoncánál.)
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Szövegösszefüggésem ugyan nincs, de úgy tűnik, ez a legpontosabb meghatározás. Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1áttétel vagy sebességváltó visszajelző lámpajuvera
4sebességváltómű figyelmeztető lámpaxxxHungi
3áttétel( visszajelző) lámpa
Ildiko Santana


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
transmission warning light
áttétel( visszajelző) lámpa


Explanation:
Szerintem nem fény, hanem lámpa itt a light.
A transmission még sebválto' is lehet...
Itt egy hasznos URL:

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-12-09 16:54:39 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, a zárojelet a (vissza) köré akartam csak tenni, nem az egész szo\' köré!


    Reference: http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/szavak.html
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transmission warning light
sebességváltómű figyelmeztető lámpa


Explanation:
A földmunkagép rendkívül veszélyes eszköz. Bizony adott esetben ki kell jelezni, hogy sebességbe van téve a váltómű. Találkoztam ilyennel többféle gépnél is. (Pl. targoncánál.)

xxxHungi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 238
Grading comment
Szövegösszefüggésem ugyan nincs, de úgy tűnik, ez a legpontosabb meghatározás. Köszönöm a segítséget.

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
transmission warning light
áttétel vagy sebességváltó visszajelző lámpa


Explanation:
áttétel vagy sebességváltó, attól függően, hogy gépről vagy mozgó járműről van szó, és a 'visszajelző' szó a 'warning'-'figyelmeztető' szónak felel meg, tehát lényeges. Autóknál indításkor felvillan, de utána csak meghibásodásra hívja fel a figyelmet, normál körülmények között nem ég. A lenti Jaguar website csak egy a millió közül, ami erről szól.


    Jag-lovers-XJ40Book:Drivetrain
juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Malatinszky: A hiányzó cím: http://www.jag-lovers.org/modern/xj40book/book_drivetrain.ht...
22 mins