KudoZ home » English to Hungarian » Energy / Power Generation

cross-pinch

Hungarian translation: szűkületi ponton/hőmérsékleten keresztül (történő hőcsere)


11:33 Feb 11, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: cross-pinch
sajnos csak önmagában áll egy hosszú felsorolásban
Google néhányszor "cross-pinch heat transfer" formában találja meg, ez talán segít

(és némiképpen kapcsolódik a témához - bár téma kifejezetten nincsen, csak egy nagy rakás önálló szó)
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:szűkületi ponton/hőmérsékleten keresztül (történő hőcsere)
Explanation:
"A meleg- és hidegoldali szűkületi hőmérsékletet úgy számítottuk, hogy a kaszkádból kapott ... A szűkületi ponton keresztül nem szabad hőcserét alkalmazni, ..."
hujbitimi.uw.hu/17.energiaintegracio.doc


--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2009-02-11 16:51:21 GMT)
--------------------------------------------------

A szűkületi pont (pinch point) nem egy térbeli pont, hanem egy adott vegyiüzem melegítési és hűtési feladatait összesítve feltüntető diagram egy meghatározott pontja. Bővebben pl.:
http://sunny.vemt.bme.hu/rev/pinch/P1.pdf
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1keresztirányú
Attila Bielik
4szűkületi ponton/hőmérsékleten keresztül (történő hőcsere)
István Hirsch


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
keresztirányú


Explanation:
a "példa" amit írtál: keresztirányú hőcsere (hőcserélő)

--------------------------------------------------
Note added at 25 perc (2009-02-11 11:59:18 GMT)
--------------------------------------------------

esetleg keresztáramú (mint ellenáramú hőcserélő)

--------------------------------------------------
Note added at 30 perc (2009-02-11 12:04:25 GMT)
--------------------------------------------------

ez utóbbi lesz... keresztáramú:


http://www.labaro.hu/energia2.htm
http://www.energia.bme.hu/bme/ujproba/hoatv_ujbme.html

Attila Bielik
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  twelverainbow
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szűkületi ponton/hőmérsékleten keresztül (történő hőcsere)


Explanation:
"A meleg- és hidegoldali szűkületi hőmérsékletet úgy számítottuk, hogy a kaszkádból kapott ... A szűkületi ponton keresztül nem szabad hőcserét alkalmazni, ..."
hujbitimi.uw.hu/17.energiaintegracio.doc


--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2009-02-11 16:51:21 GMT)
--------------------------------------------------

A szűkületi pont (pinch point) nem egy térbeli pont, hanem egy adott vegyiüzem melegítési és hűtési feladatait összesítve feltüntető diagram egy meghatározott pontja. Bővebben pl.:
http://sunny.vemt.bme.hu/rev/pinch/P1.pdf

István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
köszönöm