KudoZ home » English to Hungarian » Engineering: Industrial

puncture valve

Hungarian translation: nyomáshatároló szelep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:puncture valve
Hungarian translation:nyomáshatároló szelep
Entered by: Sandor HEGYI

18:30 Apr 22, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / vízkezelő berendezés
English term or phrase: puncture valve
Egy nyomásszűrő tetején található. Egy rajzon szerepel a neve, magyarázat nincs.
Csak feltételezem, hogy nagy túlnyomás esetén engedheti le a nyomást, esetleg egy lemez/membrán átszakadásával/kilyukasztásával.?
Van erre valami ötletetek? A válaszokat előre is köszönöm!
Sandor HEGYI
Hungary
nyomáshatároló szelep
Explanation:
Ennél egy kicsit biztosabb vagyok benne, de nincs időm utánajárni, tényleg igazam van-e. Amire te gondoltál, az a hasadólemez (bursting plate).
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm Balázs!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2nyomáshatároló szelep
Balázs Sudár
4szúrószelep
István Hirsch


Discussion entries: 1





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
nyomáshatároló szelep


Explanation:
Ennél egy kicsit biztosabb vagyok benne, de nincs időm utánajárni, tényleg igazam van-e. Amire te gondoltál, az a hasadólemez (bursting plate).

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 104
Grading comment
Köszönöm Balázs!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
10 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Tradeuro Language Services
14 hrs
  -> Köszönöm!

neutral  István Hirsch: A működését jellemző puncture szót szerintem feltétlenül be kell venni a fordításba - ha a megadott magyar kifejezést visszafordítanánk angolra egész mást kapnánk, mint az eredeti.
1 day18 hrs
  -> http://www.marinediesels.info/2_stroke_engine_parts/Other_in...

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szúrószelep


Explanation:
A "puncture valve" olyan funkciójú szelep a leírások alapján, amit a kérdező feltételezett. Akkor használják, amikor például egy nyomás alatt lévő gázt tartalmazó palack tartalmát át akarják máshová tölteni. A szelepet beszúrják a fedélbe, a tű a nyomás hatására visszahúzódik, szabaddá téve a gáz átáramlását a kívánt helyre.
"Puncture valve"-re csak kevés találat van (106), úgy tűnik ugyanerre inkább a piercing valve kifejezést használják.
A második dokumentumban szereplő szúrószelep az angol eredetiben piercing valve néven szerepel.


"Another known type of self-piercing valve uses a solid needle to pierce the pipe, which needle is retracted after puncture so that fluid flows from the pipe ..."
www.freepatentsonline.com/6012475.html

"14000080, Szúrószelep 1/4 ,5/16 ,3/8 A-1, 551 Ft ... 14001028, Szúrószelep BPV21 BPV21, 764 Ft. 14001027, Szúrószelep BPV31 BPV31, 806 Ft ..."
www.acklima.hu/index.php?base=prices&action=list&cid=79


--------------------------------------------------
Note added at 5 nap (2008-04-28 05:44:13 GMT)
--------------------------------------------------

"A single valve is opened in space during the startup sequence when the supply current reaches 40 to 60 amps. It is a puncture valve, that once opened cannot be closed again. Current is sent from the storage battery to open the valve. The valve is spring loaded and punctures a small steel membrane. The puncture valve must be opened to release the cesium and gaseous impurities into space during operation."
Engineering, Construction, and Operations in Space IV: Proceedings of Space 94


István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Köszönöm István! A megrendelővel konzultálva, a nyomáshatároló szelep mellett döntöttem.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Pneumatikus rendszereknél több helyen is megtalálod "puncture valve" néven. Elképzelhető az is, hogy szúrószelepekhez is használják az elnevezést, de az adott környezetben ez kevésbé tűnik valószínűnek.
46 mins
  -> Igen, mint említettem pontosan 106 előfordulás van, amik közül jópárat megnéztem, és mindegyiknél úgy működött, hogy működtetéskor átszúrt valamilyen hártyát, dobozfalat stb. Neve alapján ítélve ez sem működhet másképp.