KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

reed switch assembly

Hungarian translation: reed kapcsoló szerelvény


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reed switch assembly
Hungarian translation:reed kapcsoló szerelvény
Entered by: Szilas Cseh

06:57 Jun 30, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / csíkhúzó festékszóró
English term or phrase: reed switch assembly
rezgőnyelv-szerkezet?
rezgőnyelv-szerelvény?
Szilas Cseh
Serbia
reed kapcsoló szerelvény
Explanation:
Jelfogóban "reed relé szerelvény".

--------------------------------------------------
Note added at 14 perc (2007-06-30 07:11:02 GMT)
--------------------------------------------------

„3.1. Reed-kapcsoló
Működési elv: Az érintkezőnyelveket inert gázzal töltött üvegcsőbe szerelik, így védik meg felületüket a szennyeződéstől, korróziótól és nedvességtől. Az érintkezők anyaga ferromágneses anyag, többnyire vas-nikkel ötvözet és az érintkezés helyén arannyal vonják be. A védőgáz 97% nitrogén és 3% hidrogén keveréke. Mágneses tér hatására az érintkezőnyelvek átmágneseződnek, köztük vonzóerő ébred és egymáshoz kapcsolódnak.”
http://209.85.135.104/search?q=cache:O8sYII3L0aUJ:www.kekvil...


--------------------------------------------------
Note added at 22 óra (2007-07-01 05:43:27 GMT)
--------------------------------------------------

Reed relé:
"Reed relays consist of a coil surrounding a reed switch. Reed switches are normally operated with a magnet, but in a reed relay current flows through the coil to create a magnetic field and close the reed switch.”
http://www.kpsec.freeuk.com/components/relay.htm
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1reed kapcsoló szerelvény
Attila Széphegyi
5"Reed" relés áramkör(szerelvény)
Andras Szekany


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"Reed" relés áramkör(szerelvény)


Explanation:
- a "Reed" egyébként, mit sok hasonló, gyártmánynévből vált fogalommá

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 96

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
reed kapcsoló szerelvény


Explanation:
Jelfogóban "reed relé szerelvény".

--------------------------------------------------
Note added at 14 perc (2007-06-30 07:11:02 GMT)
--------------------------------------------------

„3.1. Reed-kapcsoló
Működési elv: Az érintkezőnyelveket inert gázzal töltött üvegcsőbe szerelik, így védik meg felületüket a szennyeződéstől, korróziótól és nedvességtől. Az érintkezők anyaga ferromágneses anyag, többnyire vas-nikkel ötvözet és az érintkezés helyén arannyal vonják be. A védőgáz 97% nitrogén és 3% hidrogén keveréke. Mágneses tér hatására az érintkezőnyelvek átmágneseződnek, köztük vonzóerő ébred és egymáshoz kapcsolódnak.”
http://209.85.135.104/search?q=cache:O8sYII3L0aUJ:www.kekvil...


--------------------------------------------------
Note added at 22 óra (2007-07-01 05:43:27 GMT)
--------------------------------------------------

Reed relé:
"Reed relays consist of a coil surrounding a reed switch. Reed switches are normally operated with a magnet, but in a reed relay current flows through the coil to create a magnetic field and close the reed switch.”
http://www.kpsec.freeuk.com/components/relay.htm


Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
1 hr
  -> Köszönöm.