KudoZ home » English to Hungarian » Environment & Ecology

zero remains policy

Hungarian translation: szerintem: zéró tolerancia irányelve


14:35 Oct 18, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Environment & Ecology / waste management
English term or phrase: zero remains policy
company portfolio
in the same entry with "medical waste management" , can be an EU regulation
Veronika
Hungarian translation:szerintem: zéró tolerancia irányelve
Explanation:
pl. 89/552/EGK irányelv vagy
93/104/EK irányelv
Selected response from:

Janet Koller
Austria
Grading comment
Köszönöm a választ, de a szöveg kimondottan a hulladékgazdálkodással kapcsolatos, ezért ez a fogalom itt nem "csak" irányelvet jelöl. De hasznos volt a link, köszönöm még egyszer.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2nulla hulladék vagy zéró hulladék politikája/ célja/ programja
Krisztina Lelik
4hulladékmentes technológiaHungary GMK
4szerintem: zéró tolerancia irányelve
Janet Koller


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
nulla hulladék vagy zéró hulladék politikája/ célja/ programja


Explanation:

Gondolom ugyanaz, mint a zero waste. Magyarul kétféleképpen is megjelenik, mint zéró hulladék vagy nulla hulladék, talán nincs még teljesen elfogadott és elterjedt kifejezés rá.
Példák:
A cég a környezetvé-
delmi tevékenységét a folyamatos fejlôdés
elvének megfelelôen alakítja ki. A Ricoh
Hungary végsô célja a „nulla hulladék” szint
elérése.
www.ricoh.hu/Binary/Ricoh_Hirlevel_2003_05_tcm93-34543.pdf

a kidolgozott egyéni környezetvédelmi politikát. ..... Toyota gyárak is elérjék a "nulla hulladék a szeméttelepre" célt. ...
www.toyota.hu/media/huhu/pdf/Environmental_report_2002.pdf

Némely település pedig a Zero Waste (zéró hulladék) ambíziózus programját tűzte ki célul. A fenti rendszerek nem csak környezeti hanem gazdasági szempontból ...
piromania.info/alternativak - 10k

Krisztina Lelik
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
3 hrs

agree  Andras Mohay: "magunk emésztjük el a hulladékot is" (Tiborc)
4 hrs
  -> akkor viszont "elpusztulnak a gólyák". Mégsem olyan környezetbarát ez a politika...

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szerintem: zéró tolerancia irányelve


Explanation:
pl. 89/552/EGK irányelv vagy
93/104/EK irányelv


    Reference: http://eur-lex.europa.eu
Janet Koller
Austria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2
Grading comment
Köszönöm a választ, de a szöveg kimondottan a hulladékgazdálkodással kapcsolatos, ezért ez a fogalom itt nem "csak" irányelvet jelöl. De hasznos volt a link, köszönöm még egyszer.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hulladékmentes technológia


Explanation:
Kollegám szerint (aki a Környezetvédelmi Felügyelősége Hulladékfelögyeleti osztályán dolgozik) hulladékmentes technológia. A hulladék képződésének megelőzése, vagyis hulladékmegelőzés is lehetne, ezt azonban csak magyar fordításokban találtam meg, nem igazán "szakmai":)


--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-10-19 06:42:12 GMT)
--------------------------------------------------

A zéro hulladék, nulla hulladék elve a magyar szakszövegekben nem használatos.

Hungary GMK
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Tulajdonképpen igazad lenne, de angolban a zero remains policy ugyanúgy nem található, így jobb nem a bevett kifejezést írni, mert ha visszafordítanák, akkor wasteless technology lenne belőle, de itt NEM ezt a kifejezést használták, ők tudják, miért.
2 hrs

neutral  István Hirsch: Ez a kifejezés a gyártási folyamatra vonatkozik, míg az angol az anyag egész körforgására (pl. gyártó-felhasználó-újrafelhasználó), ezért sokkal általánosabb a jelentése. „zero waste” definíció pl.: http://www.epa.gov/jtr/jtrnet/zerodef.htm
8 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): kpeter, Krisztina Lelik, Janet Koller