KudoZ home » English to Hungarian » Environment & Ecology

carbon offset schemes

Hungarian translation: széndioxid-kibocsátást ellentételező rendszerek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carbon offset schemes
Hungarian translation:széndioxid-kibocsátást ellentételező rendszerek
Entered by: sbi85

15:05 Mar 16, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Environment & Ecology / üvegházhatás
English term or phrase: carbon offset schemes
ausztrália borporgramja
http://www.wineaustralia.com/australia/LinkClick.aspx?fileti...

- Model the economic and geographic impact of climate change and consider a framework to understand, assess and minimise greenhouse gas emissions, including the potential application of carbon offset schemes.
sbi85
széndioxid-kibocsátást ellentételező rendszerek
Explanation:
"Az életmódunkkal összefüggő szén-dioxid-kibocsátást ellentételezését tálcán kínáló, s a fejlett világban felfutóban lévő „carbon offset" üzletág kiterjedtségéről tájékoztat az EcoBusinessLinks.com összehasonlító táblázata >>> - a szerk."
http://tudatosvasarlo.hu/cikkek/624


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-03-16 16:51:12 GMT)
--------------------------------------------------

"Az emissziókereskedelem (az engedélyezett mértéken felüli széndioxid-kibocsátás ellentételezése) évi többmilliárd dolláros üzlet. Egy részét ennek a pénznek arra szánták, hogy a fejlődő országoknak juttassanak belőle a "Tiszta FejlődésTechnológiájára"."
http://www.fuggetlen.hu/article.php?sid=1271


--------------------------------------------------
Note added at 8 nap (2008-03-25 09:51:09 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ha már semleges legalább "széndioxid-semleges" legyen a fordítás (mivel szegény szén ártatlan az ügyben), ami egyébként szűkebb értelmezés, mivel a helyi széndioxid kibocsátást próbálja kiküszöbölni.
"Ezzel az elektromos energia széndioxid-semleges módon állítható elő, illetve használható fel."
http://www.autolabor.hu/index.php?mi=cikkek&kat=2&hirid=3717
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
köszönöm a választ sokat segítettetek
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5széndioxid-kibocsátást ellentételező rendszerek
Attila Széphegyi
4kiegyenlítés/kompenzációAngéla Görbe
4szénsemlegesítő / szénsemlegesítési rendszerek
Attila Hajdu


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szénsemlegesítő / szénsemlegesítési rendszerek


Explanation:
A szénsemleges már egy használt fogalom. Innen csak egy lépés.


    Reference: http://www.google.com/search?hl=hu&as_qdr=all&q=sz%C3%A9nsem...
Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kiegyenlítés/kompenzáció


Explanation:
Az angol mindkét esetben carbon offset, de a magyar terminológia különbséget tesz:
- kiegyenlítés: ha a vállalat a saját termelését úgy alakítja át, hogy a co2 kibocsátás változatlan marad
- kompenzáció: ha a környezetterhelést ellentételezi valamivel (pl. a kibocsátás fejében ültetnek egy erdőt)



Angéla Görbe
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
széndioxid-kibocsátást ellentételező rendszerek


Explanation:
"Az életmódunkkal összefüggő szén-dioxid-kibocsátást ellentételezését tálcán kínáló, s a fejlett világban felfutóban lévő „carbon offset" üzletág kiterjedtségéről tájékoztat az EcoBusinessLinks.com összehasonlító táblázata >>> - a szerk."
http://tudatosvasarlo.hu/cikkek/624


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-03-16 16:51:12 GMT)
--------------------------------------------------

"Az emissziókereskedelem (az engedélyezett mértéken felüli széndioxid-kibocsátás ellentételezése) évi többmilliárd dolláros üzlet. Egy részét ennek a pénznek arra szánták, hogy a fejlődő országoknak juttassanak belőle a "Tiszta FejlődésTechnológiájára"."
http://www.fuggetlen.hu/article.php?sid=1271


--------------------------------------------------
Note added at 8 nap (2008-03-25 09:51:09 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ha már semleges legalább "széndioxid-semleges" legyen a fordítás (mivel szegény szén ártatlan az ügyben), ami egyébként szűkebb értelmezés, mivel a helyi széndioxid kibocsátást próbálja kiküszöbölni.
"Ezzel az elektromos energia széndioxid-semleges módon állítható elő, illetve használható fel."
http://www.autolabor.hu/index.php?mi=cikkek&kat=2&hirid=3717


Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
köszönöm a választ sokat segítettetek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi
6 hrs
  -> Köszönöm.

agree  xxxzsuzsa369: vagy széndioxid kibocsátást ellensúlyozó programok, lásd 3. bekezdés: http://www.piacesprofit.hu/?r=17352
6 hrs
  -> Egyetértek.

agree  Hungary GMK: széndioxid kibocsátást ellensúlyozó programok
16 hrs
  -> Egyetértek.

agree  Andras Malatinszky
20 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Tradeuro Language Services
21 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Ágnes Fülöp
3 days20 hrs
  -> Köszönöm.

disagree  Attila Hajdu: Ez nem megoldás, hanem egy meghatározás. Ha használható nyelvet szeretnétek, legyetek kreatívabbak.
8 days
  -> Lásd kiegészítés.