KudoZ home » English to Hungarian » Environment & Ecology

to make a difference

Hungarian translation: tenni valamit a ... érdekében


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to make a difference
Hungarian translation:tenni valamit a ... érdekében
Entered by: Hungary GMK

18:14 Apr 24, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Environment & Ecology
English term or phrase: to make a difference
Gyakori szófordulat, tudom, de mégsem találok rá frappáns magyar kifejezést.

"Here is something you can do to make a difference" most épp környezetvédelem vonatkozásában
Hungary GMK
Hungary
tenni valamit a ... érdekében
Explanation:
Szerintem ezt így szoktuk mondani magyarul.
Esetleg ragozhatod, hogy "tenni valami fontosat/jelentőset a ... érdekében", de ez a mondattól függ. Ha döcögőssé teszi, akkor szerintem elhagyható.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3tenni valamit a ... érdekében
Katalin Horváth McClure
4 +1változtat a helyzeten
abrudan


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
tenni valamit a ... érdekében


Explanation:
Szerintem ezt így szoktuk mondani magyarul.
Esetleg ragozhatod, hogy "tenni valami fontosat/jelentőset a ... érdekében", de ez a mondattól függ. Ha döcögőssé teszi, akkor szerintem elhagyható.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Ha környezetvédelem, én hozzátenném, hogy most (valóban) tehet valamit a változás érdekében.
3 mins

agree  abrudan
8 mins

agree  Sonia Soros
2 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
változtat a helyzeten


Explanation:
Egy javaslat, mellyel változtathat a helyzeten.
(talán így lehetne fordítani)

abrudan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angéla Görbe: vagy hozzájárul a megváltoztatásához
1 day23 hrs
  -> Köszönöm, igen a javaslat nagyon tetszik :-)