KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

value manager - growth manager

Hungarian translation: értékorientált/növekedésorientált befektetésekért felelős vezető/menedzser


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:value manager - growth manager
Hungarian translation:értékorientált/növekedésorientált befektetésekért felelős vezető/menedzser
Entered by: Andrea Garamvölgyi

09:55 Jan 9, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / befektetés
English term or phrase: value manager - growth manager
A befektetési tanácsadók, befektetési szakemberek két típusa, akik más-más megközelítést alkalmaznak a munkájuk során.

Jó lenne valami épkézláb javaslat, ami megállja a helyét szövegben is.

Az értékmenedzserre dobott ki néhány találatot a google, de is "kreálmánynak" tűnik.
Andrea Garamvölgyi
Hungary
értékorientált/növekedésorientált befektetésekért felelős vezető/menedzser
Explanation:
Azért zárójelben mindenképp megjegyezném az eredeti angol megnevezést is.

Forrás: (PP prezentáció 10. dia)

"value – értékorientált befektetések
fektessünk olcsó részvényekbe!
ha megvennéd ezen az áron akár az egész vállalatot, mert akkora értékelési tartalék (alulértékeltség) van az árfolyamban, akkor érdemes a vállalat részvényeibe fektetni.

growth – növekedésorientált befektetések
fektessünk gyorsan növekvő vállalatok részvényeibe!"

www.bet.hu/gfx/download.arg?ptype=FILE&id=10024169

vagy itt van az html változat is:

http://64.233.183.104/search?q=cache:Rx4TYWFD6s8J:www.bet.hu...

Ebben a szótárban pedig megtalálható mindkét megnevezés angol nyelvű definíciója csak rá kell keresni a kifejezésekre:

http://www.forbes.com/tools/glossary/searchWord.jhtml

Value manager
A manager who seeks to buy stocks that are at a discount to their fair value and sell them at or in excess of that value. Often a value stock is one with a low price to book value ratio. Opposite to growth stock.

Growth manager
A money manager who seeks to buy stocks that are typically selling at relatively high P/E ratios due to high earnings growth, with the expectation of continued high or higher earnings growth.

Selected response from:

xxxzsuzsa369
Grading comment
Orientált! Zseniális! Nagyon köszönöm! :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2értékorientált/növekedésorientált befektetésekért felelős vezető/menedzserxxxzsuzsa369
3árfolyamnyereséget kereső befektető - magas árfolyam/nyereség mutatókat kereső befektető
Balázs Sudár


Discussion entries: 1





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
értékorientált/növekedésorientált befektetésekért felelős vezető/menedzser


Explanation:
Azért zárójelben mindenképp megjegyezném az eredeti angol megnevezést is.

Forrás: (PP prezentáció 10. dia)

"value – értékorientált befektetések
fektessünk olcsó részvényekbe!
ha megvennéd ezen az áron akár az egész vállalatot, mert akkora értékelési tartalék (alulértékeltség) van az árfolyamban, akkor érdemes a vállalat részvényeibe fektetni.

growth – növekedésorientált befektetések
fektessünk gyorsan növekvő vállalatok részvényeibe!"

www.bet.hu/gfx/download.arg?ptype=FILE&id=10024169

vagy itt van az html változat is:

http://64.233.183.104/search?q=cache:Rx4TYWFD6s8J:www.bet.hu...

Ebben a szótárban pedig megtalálható mindkét megnevezés angol nyelvű definíciója csak rá kell keresni a kifejezésekre:

http://www.forbes.com/tools/glossary/searchWord.jhtml

Value manager
A manager who seeks to buy stocks that are at a discount to their fair value and sell them at or in excess of that value. Often a value stock is one with a low price to book value ratio. Opposite to growth stock.

Growth manager
A money manager who seeks to buy stocks that are typically selling at relatively high P/E ratios due to high earnings growth, with the expectation of continued high or higher earnings growth.



xxxzsuzsa369
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 14
Grading comment
Orientált! Zseniális! Nagyon köszönöm! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Amíg a választ pötyögtem, megtaláltad a jó megoldást.
7 mins
  -> Köszi Balázs. A lényeget te is jól elmagyaráztad.

agree  Erzsébet Czopyk
1 day5 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
árfolyamnyereséget kereső befektető - magas árfolyam/nyereség mutatókat kereső befektető


Explanation:
Sajnos csak körülírást tudok adni. A value manager spekulkatív szemléletű befektető, aki árfolyamnyereségre játszik.
A manager who seeks to buy stocks that are at a discount to their fair value and sell them at or in excess of that value. Often a value stock is one with a low price to book value ratio. Opposite to growth stock.
A growth manager ezzel szemben magas P/E (árfolyam/nyereség) mutatóval rendelkező részvényekbe fektet.
A money manager who seeks to buy stocks that typically sell at relatively high P/E ratios due to high earnings growth, with the expectation of continued high or higher earnings growth.
El tudom képzelni az árfolyamnyereség kontra árfolyam/nyereség (P/E) szójátékot. Pontos magyar megfelelőt, sajna, nem ismerek.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20